• väntar i Kina kön

Åker till Kina på fredag och hämtar vår lilla flicka

Börjar få resfeber, väskorna är packade m.m
    Gruvar mig mest för bytet till inrikesplanet, ska vidare till Nanning och Pekings flyg plats är ju enorm och vi har bara 2 timmar på oss. Någon som har åkt till Nannning? Behöver man checka ut väskorna och in till Nanning planet eller åker de direkt till Nanning. Vi åker med chaina air.
    Vår guld klimp kommer till oss på måndag

Vår flicka fyller 2 år i november
    Lite tips på vad vi ska ta med oss

En nervös snart 2 barns mamma

• Svar på tråden Åker till Kina på fredag och hämtar vår lilla flicka
  • BaraCarolina

Gud så roligt, förstår att du är spänd och upprymd av diverse känslor.

Kan tyvärr inget om flygplatsen men ville ändå säga grattis och trevig resa

• väntar i Kina kön
    BaraCarolina skrev 2010-06-15 09:39:10 följande:
    Gud så roligt, förstår att du är spänd och upprymd av diverse känslor.

Kan tyvärr inget om flygplatsen men ville ändå säga grattis och trevig resa
    Tack! Det känns helt overkligt att den långa vänta nu snart är slut och vi är 2 barnsföräldrar nästa vecka eller kanske till och med före...
  • BaraCarolina

Så roligt för er, själv väntar man och väntar. Är gravid och har kommit halvvägs på fredag. Då är det "bara" 140 dagar kvar hahaha

• väntar i Kina kön
    BaraCarolina skrev 2010-06-15 09:50:37 följande:
    Så roligt för er, själv väntar man och väntar. Är gravid och har kommit halvvägs på fredag. Då är det "bara" 140 dagar kvar hahaha
    Väntar är jobbig och under väntans gång så har jag varit på väg att ge upp flera gånger bara pg av att det är så jobbigt att varje månad bara hoppas och sen bli besviken igen.  Halv vägs är en bra bit på vägen...
  • väntar i Kina kön
    lesoth skrev 2010-06-15 10:12:43 följande:
    Grattis va roligt, lyckatill med resan.
    kram
    Tack!
  • Maria40

Vet inte om man måste checka ut & in väskorna, men tror nästan det, så brukar det vara när man ska flyga vidare inrikes oavsett var i världen.

Vet dock att Pekings flygplats är ultramodern. Den byggdes ju (renoverades?) till OS. Det är en stor flygplats med flera separata terminaler bl.a. för inrikes och utrikes. Mellan terminalerna går det förarlösa tåg.

• väntar i Kina kön
    Maria40 skrev 2010-06-15 10:19:59 följande:

Vet inte om man måste checka ut & in väskorna, men tror nästan det, så brukar det vara när man ska flyga vidare inrikes oavsett var i världen.

Vet dock att Pekings flygplats är ultramodern. Den byggdes ju (renoverades?) till OS. Det är en stor flygplats med flera separata terminaler bl.a. för inrikes och utrikes. Mellan terminalerna går det förarlösa tåg.

Svårt att hitta på kort tid gissar jag. Vi var i Peking veckan före OS och hämtade vår son men då stannade vi i Peking men nu ska vi vidare ...
  • Hej och Hopp

Hej!
    Jag vet inte heller något om Pekings flygplats men vill önska er lycka till!
    Min dotter fyller också 2 i november

• saax

GRATTIS och hälsa Kina från mig!!!

Ska ni inte stanna i Peking något utan direkt till Nanning??

Tips; Ta med majskrokar, dom fungerar bra som snacks på planet!!! Vi haade inte klarat oss utan dom.

Kram
    Sara

Svar på tråden Åker till Kina på fredag och hämtar vår lilla flicka