• Anonym

SÅÅÅ Äckligt!!! Någon som vet...Inte för känsliga

Har så märklig avföring. Magen tycks ha problem med att smälta maten. Har "normala Korvar" (alltså svårt att förklara,men konsistensen menar jag) men frön,skal ja allt möjligt finns med "osmält" i "korven". Är jag ända som har så här?! Vad kan det vara,dax att gå till doktorn? Är oxå mycket luft i tarmen...Men inte ont på ngt sätt.
    Hoppas någon vill svara.

• Svar på tråden SÅÅÅ Äckligt!!! Någon som vet...Inte för känsliga
  • Anonym

Hård mat som inte går att smälta (typ nötter skal) kommer ut på det sättet...Är nog inget fel,utan låter ganska normalt...

• pcotjej

Mycket luft i tarmarna kan man få om poppisarna är så tröga och osmälta som du beskriver. Tarmen jobbar lite för långsamt och smälter inte ordentligt och obearbetad föda gör aockså så att det blir mera gaser i magen. Dricker du tillräckligt med vatten, det måste man speciellt om man äter en fiberrik kost annars så får fibrerna en stoppande verkan.

Prova att äta plommon, fikon lite varje dag så hjälper det tarmarna att jobba lite snabbare.
    Det är inte bra att bli förstoppad heller då risken för svamp och urinvägsinfektioner ökar.

Hoppas du blir bra i magen snart!

• Anonym

Hur i hela friden hänger förstoppning ihop med UVI????
    Att man är förstoppad har väl inte med bakterier i urinvägarna att göra???
    Förklara gärna detta för mig Pcotjej!!!

• pcotjej

Det är så här att stannar avföringen för länge i tarmarna så har bakterierna som finns i den lång tid på sig att ta sig igenom slemhinnorna i tarmen och kan börja sk läcka ut och ta sin egen väg ut så att säga. Av den anledningen så kan det vara vanligt att gravida får uvi då vi ofta av förstoppning och trög mage...

Gått på kurs bla om detta...

• Anonym

Tack för era snabba svar! Försöker faktiskt att äta "hälsosamt" och motionerar rätt mycket. Har nog haft så här en längre tid,kanske det är normalt då?! Har inte "hård" mage,utan helt normal... Men ska man faktiskt kunna SE vad man ätit,tex majs?!
    Huuga, får sluta kolla så noga

• lycka79

Majs smälter aldrig i magen, så de kornen kommer ut hela.

• fipa2

min syster hade hela trattkantareller med i avföringen

• Anonym

Ja allt möjligt! Då är nog allt ok med mig! Började fundera...inget man snackar om på kaffepausen på jobbet direkt Tack för hjälpen alla!!!

Svar på tråden SÅÅÅ Äckligt!!! Någon som vet...Inte för känsliga