• Emma2005

Mitt lemp har gått ut, vad händer nu?

Jag har en godkänd handläggare sen tidigare men behöver vi nu gå den här kursen? eller är dte bara till att skicka efter nya blanketter?
    Har försökt ringa vägverket i 3 dgar nu men det så många som ringer så man får ej ställas i kö....

• Svar på tråden Mitt lemp har gått ut, vad händer nu?
  • Lena

Svar på den frågan finns på trafikverkets hemsida och står på pappren som kom med ditt lämp. Du ska bara behöva göra en ny ansökan har jag för mig.

• tjej87

När mitt gick ut så förnyade vi inte tillståndet för mina föräldrar att övningsköra med mig. Vi hittade helt enkelt inte att det fanns någon tidsgräns för det tillståndet, utan bara för mitt :P Sen kanske inte det är rätt... Om du bara ska förnya dina papper så behöver ni inte gå kursen, den behöver ni bara gå om handledaren behöver förnya sina papper.

• MalinNiklasHarryBebis

När jag förnyade mitt så behövde vi inte förnya handledarna.
    men de e 2 årsen nu så ändrat kan dom ju ha gjort.

• Lejra

Har man en gång blivit godkänd som handledare så är man det på livstid, förutsatt att man inte blir av med sitt körkort. Hade samma funderingar för några veckor sedan då mannen ville förnya sitt körkortstillstånd och där jag tidigare varit godkänd handledare, vi ringde transportstyrelsen och fick det bekräftat att jag fortfarande är godkänd!

• Syrran83
    Lejra skrev 2010-06-15 12:37:54 följande:
    Har man en gång blivit godkänd som handledare så är man det på livstid, förutsatt att man inte blir av med sitt körkort. Hade samma funderingar för några veckor sedan då mannen ville förnya sitt körkortstillstånd och där jag tidigare varit godkänd handledare, vi ringde transportstyrelsen och fick det bekräftat att jag fortfarande är godkänd!
    Detta stämmer!

Bara skicka in alla papper igen plus göra en ny synundersökning.
Svar på tråden Mitt lemp har gått ut, vad händer nu?