Erfarenheter av MYCKET för tidig vattenavgång?
Hej. Jag ligger just nu på sjukhus eftersom vattnet gått för tidigt. Det gick redan v. 23+3 och jag är idag i 25+4. Jag har letat runt lite här på fb för att hitta fler som har erfaranheter av så extremt tidig vattenavgång, men hittar inte så mycket. Jag kan inte annat än tro att ni finns där ute... Hur ser era erfarenheter ut? Hur länge låg ni innan barnet kom? Mådde barnet bra? Vet ni någon om varför vattnet gick så tidigt? Fick ni ligga på sjukhus hela vägen fram till förlossningen eller fick ni åka hem?
Den sista frågan känns extremt viktig just idag... Jag har en 3 ½-åring där hemma och skulle bli så otroligt lycklig av att bara få komma hem på några dagpermissioner, men jag vet inte om jag ens vågar hoppas på det. Det går upp och ner, men idag känns det otroligt tungt att tänka på att jag förmodligen kommer att spendera hela tiden fram till september på sjukhus. Tortyr... Men, jag vet ju att min lilla ofödda behöver mig bäst nu, så jag har inte så mycket att välja på.
Oj, det blev långt. Om ni vill läsa mer om hur situationen ser ut så får ni gärna kika på min blogg. http://linaslivilimbo.bloggplatsen.se
Tacksam för svar...