• Tant Groda

Musik till bröllop!

I slutet av september så ska jag och sambon gifta oss och sitter just nu och funderar lite på vad man ska ha för låtar i kyrkan.

Har ni några tips på låtar som man kan ha i kyrkan??                                                                                          

• Svar på tråden Musik till bröllop!
  • Julutzi

Som en saga av Shirley Clamp... Om du menar att någon ska sjunga solo... Psalmer vet jag inte!

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Tant Groda

Det ska vara som solo. Ska lyssna på den låten sen, det svåraste är att få sambon till att godkänna den, han är lite kräsen av sig

• Julutzi

Du är allt av Shirley är fin med... Men ni gillar kanske inte hennes låtar

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Rulltrappa

Vi gifte oss utanför kyrkan (kyrkligt fast inte inne i själva kyrkan.. ;)

Vi "tågade in" till denna:

sen spelades denna:

och denna:

detta spelades då upp via en cd-spelare, dvs ingen sjöng

Utöver detta sjöng församlingen 2 psalmer.

• Tant Groda

Jag gör, men sambon är det lite svårare med..Han gillar hårdrock, vilket kanske inte riktigt passar i kyrkan

• Min högsta önskan

Om jag någon gång gifter mej, vill jag helt klart att någon sjunger "You raise me up"

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6VqRlO3wa1A&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/6VqRlO3wa1A&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Rulltrappa

Ja just det, vi avslutade det hela med denna:

för att lätta upp stämningen lite.

Prästen berömde oss för våra låtval. :D

• Tant Groda

Tack för alla tips Fortsätt gärna så jag har några att visa för sambon.

min högsta önskan: you raise me up har jag försökt med sambon, men den vill han inte alls ha, själv tycker jag att den passat jättebra

• mamlan

Ett nytt tips..(oavsett vad man tycker om det kungliga bröllopet) Låten som Agndes Karlsson och Björn Skifs sjöng på viktorias och Daniels brölopp i går var jätte fin. Inte så mycket hårdrock, men vacker text.

">

• Tant Groda
    mamlan skrev 2010-06-20 21:32:15 följande:
    Ett nytt tips..(oavsett vad man tycker om det kungliga bröllopet) Låten som Agndes Karlsson och Björn Skifs sjöng på viktorias och Daniels brölopp i går var jätte fin. Inte så mycket hårdrock, men vacker text.

">

Min sambo sa från rummet breedvid när han hörde den igår att den kunde vi ha, så den ska jag verkligen fundera på...vet en annan låt som de oxå spelade fast på konseren som oxå var väldigt fin..
    miaskell skrev 2010-06-20 21:27:06 följande:
    Här finns några fina kärlekslåtar....en del är dock lite dopbetonade

Pixelmia - Svenska fina kärlekslåtar
    Ska ni och kolla imorgon!

TACK för alla tips!!1
  • Miss Cee

Många som gillar hårdrock har "Nothing else matters" med Metallica (akustisk version) på bröllop... kan kanske vara något??

Annars är mitt tips att ni väljer en artist som ni gillar och kollar igenom den personens låtar. Blir lite mer personligt så.

• AE77

Jag skulle inte tveka att ta "bara du" med scotts det är så fin text på den

">

Hittade inget bra klipp men detta får duga =) Man hör det mesta av låten iallafall =)

"Utan dina andetag" av Kent annars är också fin

">

Svar på tråden Musik till bröllop!