• hallonvaniljte

Romantisk restaurang i Göteborg

Hej

Hoppas det finna någon snäll människa här inne på FL som kan ge mig ett råd.

Jag och min pojkvän ska åka till Göteborg  och gå på konsert på Ullevi. Vi skulle vilja äta på en romantisk restaurang i närheten av Ullevi. Det viktigaste är att den är riktigt romantisk då vi ska förlova oss-Äntlgen!!!  .  Men då ingen av oss varit i Götet, så skulle ett tips sitta gott!!! Och gärna lätt att hitta då vi aldrig varit i staden förr.....  

Hoppas någon har ett gott råd till en vilsen norrlänning

• Svar på tråden Romantisk restaurang i Göteborg
  • Anatha

Vad får det kosta och hur är ert matintresse?

Jag skulle rekommendera Basement men det är rätt dyrt och för den som uppsakttar gorumet. Utsökt mat i fina källarlokaler med valv gångavstånd från Ullevi.

• hallonvaniljte

Anataha: Tack för ditt väldigt snabba svar!!!

Det får nog kosta vad det vill...inom rimliga gränser då förståss!! Men någon tusenlapp är vi nog beredda att lägga-man förlovar ju sig bara en gång i livet

Vi älskar kött, men oxå god hemlagad pasta!!!

Basement..vad har de för typ av mat??
    Vore vädret fint är det ju schysst att kunna sitta ute oxå....

• 071001

Vill ni ha pasta är Södra Vägen full av ställen som serverar det. Hur romantiska de är vet jag inte då jag är ganska oromantisk av mig.

• Mavios

Jag kan också rekommendera Basement, men det är en DYR restaurang, dock väldigt mysig och med en fantastisk personal på alla platser. Ett av mina verkligen bättre restaurangbesök.

Pasta plus är ett trevlig alternativ också centralt och lätt att hitta. Deras inriktning är italienskt. Stilen mysigt och i mitt tycke romantiskt rustikt. God mat till rätt normala priser.

• hallonvaniljte

Tack för tipsen allihopa!!!

Basment lät verkligen bra, men tyvärr öppnade inte förrän klockan 17.30 och då det är insläpp till konserten redan 18.30 känns det ju lite snävt... Synd!!!

Pasta plus låter ju oxå bra å de öppnar ju lite tidigare...

Fler förslag någon??

• Sandrisen80

Kolla på restaurangguiden.se Eller e det com.... Där kan du klicka på Göteborg och söka dig fram...

Ett ställe kanske som kan passa är Heaven 23. Ligger på 23:e våningen i Gothia Towers (hotellet vid Liseberg). Dom e kända för sin stora smaskiga räkmacka bland annat. Va längesen jag va där, men det kan va mysigt...

Lycka Till!

• 071001

Ja, Heaven 23´s macka går inte av för hackor!

Fråga ts, vad är det för konsert eftersom ni vill stå på plats redan 18.30? För spelningen lär väl inte börja förrän vid niotiden?

• Anatha

När slutar konserten? Sjömagasinet kan man beställa mat fram till kl22 och där är det också toppen, väldigt mycket Västkusten då det är skaldjur vet inte om ni vill ha det?

Ni kanske kan äta lättare på dagen och en romantisk middag senare?

www.sjomagasinet.se

• Anatha

Har ni fint väder så kanske ni ska gå förbi saluhallen och köpa delikatesser och sätta er i en park det är romantiskt tycker jag.

• tjej87

Tvåkanten har god mat och är lagom lyxigt! Ligger på avenyn vilket gör att det är nära till Ullevi :) Jag och sambon var där på vår första alla hjärtans dag ihop och det var riktigt mysigt!

• jantingstrom
    Sjämagasinet är riktigt dyrt och inte något bra alternativ oom man gillar kött, det är dessutom ganska långt från ullevi. Basement är riktigt trevligt, men ganska dyrt, 28+, granne med Basment, har en fantastisk ryggbiff Fond på götaplatsen mycket trevligt och bra, dock ganska dyrt oxå Peacock ligger på avenyn, lite billigare än tidigare alternativ men lite asiatisk stuk. Mycket trevligt och mysigt.

• 071001

Fond är topp, men absolut inte romantiskt tycker jag.

• Anatha

Alla har olika uppfattning om romantisk och mysigt men själv tycker jag inte att något ställa på Avenyn är det.

• enlitenbitkaka

Heaven23 med utsikt över Göteborg kan ju skapa en viss stämning...

Själv gillar jag "vardagsrumskänslan" på SoHo...alltid god mat, oklanderlig service och mysbelysning. Men tipset om delikatesser i en park är ju också topp :)

• jantingstrom
    Anatha skrev 2010-06-18 07:50:51 följande:

Alla har olika uppfattning om romantisk och mysigt men själv tycker jag inte att något ställa på Avenyn är det.

generaliserar du eller har du vart på alla ställen på Avenyn?Skrattande
  • Anatha
    jantingstrom skrev 2010-06-18 10:38:26 följande:
    generaliserar du eller har du vart på alla ställen på Avenyn?Skrattande
    Jag har inte ätit på samtliga men har varit på många och gått förbi och sett alla. Jag tycker Avenyn i sig är en väldigt oromantisk plats.
  • Sandrisen80

Nyfiken, vilken restaurang hamnade ni på?

Svar på tråden Romantisk restaurang i Göteborg