Erfarenheter av MYCKET för tidig vattenavgång?
*puffar*
jag vill vara så sniken att jag hänvisar dig till Full av förhoppning här på familjeliv. hennes vatten gick i vecka 21 och hon låg fram tills vecka 29 med sin Elias. hon är supergo!!
Tack! Jag kollar upp det.
puffar igen
Mitt vatten gick i v 27,så det är inte extremt tidigt men nog så tidigt...jag låg 3 v innan pyret kom. Jag hade en GBS infektion som gjorde att vatnnet gick. Jag hade som en "pyspunktering" Ibland kom det inget på flera timmar för att sen bara forsa ut. Detta oavsett om jag låg still eller inte. Det hade att göra med hur mitt pyre rörde sig. Viggo mådde förvånansvärt bra då han föddes. Fick ju ligga med CPAP å i kuvös förstås,men inte så många dagar. Han var ganska stor för åldern 1825 gr 41 cm. Jag minns det som igår..fy tusan vad gräsligt att bara ligga å stirra i väggarna! Jag fick vara uppe i rullstol korta stunder men annars låg jag bara. Julafton fick jag permis och fick fira den på patienthotellet. Kul va??? Jag fick itne komma hem men då hade jag 25 mil hem så det var ju omöjligt. Jag tillbringade alltså totalt 2 mån på sjukhus utan att vara hem en endaste gång. Jag träffade inte min äldre pojke på lika länge då det rådde strikt besöksförbud på neo..usch. Jag hoppas din baby väljer att stanna ett tag till och att allt går bra.
Lycka till!
Jag fick antibiotika intravenöst vid förlossningen. Jag födde min pys vanlig väg och det gick bara bra. Det gör INTE mindre ont att föda en liten en möjligtvis lite lättare att "klämma ut"! Har hört att vissa verkar tro att det gör mindre ont med en lättare bebis,men icket...Vatten fyller ju på sig hela tiden men jag pyste ur lika mkt
men det fanns nog för honom för att stanna dem veckor han gjorde iaf. Förslossningen startade av sig själv och man sa efter 28 veckor att man inte skulle stoppa upp den om den kom igång själv,vilket den alltså gjorde. Jag gissar det hade med infektionen att göra....Hoppas den stannar lite till. vecka 28 säger dem är en "bra" brytpunkt...