Elin, Elina eller Eline?
Finast och varför?
Finast och varför?
Elina och Eline låter påhittade och är typsik sådana namn som folk väljer för att de vill vara annorlunda sen blir det bara konstigt och ungen får ständigt förklara att det är ett e på slutet och att det uttalas.
Elin och Elina är finast. Eline är "konstigt" och finns flera olika uttal på vilket jag tycker känns "onödigt". Typ Ee-liin och E-line.
Elina!
Elin är ju coolt, 80-tals retor.
Typ som Henrik Shyfferts son som heter Janne, men ärligt talat fy fan vad fruktansvärt.
Elina är väl ett finskt namn? det är finast iallafall.
Elin.
Elin stod högst upp på listan om vi hade fått en dotter. Min farmor, som jag aldrig träffade, hette Elin.
Elina..
Elina är jättefint, men med uttalet Ellinna Inte Eeliina.
Elin såklart! Min äldsta dotter heter det. =)
Röstade då på Elin eftersom min mormor, jag och min dotter heter i mellannamn/andra namn...
Elin eller möjligtvis Elina! Eline vet jag inte riktigt hur man ska uttala......
Jag heter Eline i mellannamn och det är aldrig någon som vet hur det ska uttalas (det är ett vanligt, norskt namn). Så akta er för det som tilltalsnamn! Men jag älskar mitt namn för det är en historia bakom ,så jag har gett det som mellannamn till min dotter också.
Elin tycker jag är jättefint, skulle lätt välja det!
Vi döpte vår dotter till Elina, och det passar henne jättebra! För oss var det lite en blandning av våra resp mammors namn... och det kändes lite ovanligt men fint!