• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Elin, Elina eller Eline?
  • Anatha

Elina och Eline låter påhittade och är typsik sådana namn som folk väljer för att de vill vara annorlunda sen blir det bara konstigt och ungen får ständigt förklara att det är ett e på slutet och att det uttalas.

• CeeJay

Elin och Elina är finast. Eline är "konstigt" och finns flera olika uttal på vilket jag tycker känns "onödigt". Typ Ee-liin och E-line.

• shitvadjaghatar

Elin är ju coolt, 80-tals retor.

Typ som Henrik Shyfferts son som heter Janne, men ärligt talat fy fan vad fruktansvärt.

Elina är väl ett finskt namn? det är finast iallafall.

**BF 4/5-2011**
  • Kazeer

Elin.

Elin stod högst upp på listan om vi hade fått en dotter. Min farmor, som jag aldrig träffade, hette Elin.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Tarda

Elina är jättefint, men med uttalet Ellinna Inte Eeliina.

• Lillajagmedstorahjärtat
    Anatha skrev 2010-06-15 14:48:56 följande:
    Elina och Eline låter påhittade och är typsik sådana namn som folk väljer för att de vill vara annorlunda sen blir det bara konstigt och ungen får ständigt förklara att det är ett e på slutet och att det uttalas.
    Men Elina är väl ändå ganska vanligt eller?
    Och de som jag känner som heter så har aldrig behövt säga typ att man uttalar -a...  ;)
  • ladyshady

Elin såklart! Min äldsta dotter heter det. =)

Elin 040907 Malin 070809 BF 101113
  • alvias78

Röstade då på Elin eftersom min mormor, jag och min dotter heter i mellannamn/andra namn...

• Dixie

Elin eller möjligtvis Elina! Eline vet jag inte riktigt hur man ska uttala......

• Wizz

Jag heter Eline i mellannamn och det är aldrig någon som vet hur det ska uttalas (det är ett vanligt, norskt namn). Så akta er för det som tilltalsnamn! Men jag älskar mitt namn för det är en historia bakom ,så jag har gett det som mellannamn till min dotter också.

Elin tycker jag är jättefint, skulle lätt välja det!

• essemia

Vi döpte vår dotter till Elina, och det passar henne jättebra! För oss var det lite en blandning av våra resp mammors namn... och det kändes lite ovanligt men fint!

Svar på tråden Elin, Elina eller Eline?