Vad ska vi lämna kvar när vi flyttar från vårt hus?
Rullgardiner, träpersienner, hyllorna i förrådet, gardinstängerna??? Men självklart hallmöblerna i form av klädhängare, väl??
Rullgardiner, träpersienner, hyllorna i förrådet, gardinstängerna??? Men självklart hallmöblerna i form av klädhängare, väl??
Min moster tog med sig allt (förutom vitvaror då). Men hatthyllan, tvättmaskinen och gardinstänger - rubbet plockade hon med sig från sitt hus.
Men jag vet inte vad man "bör" lämna, känns som att min moster tog med sig överdrivet mycket... I och för sig... I mäklarannonsen stod det för övrigt att tvättmaskin och hatthylla inte följde med huset så att säga... Vet inte om det måste framgå vad som följer med huset eller inte...
Rullgardiner och gardinstänger tar man med sig. Inte förrådshyllor om de är fast installerade. Persiennerna tar ni också med er. Hallmöblerna är ju era. Likaså klädhängare. Om dessa finns kvar när huset visas bör ni påpeka att ni tar med er dessa.
Om det är saker ni inte känner att ni behöver hade jag frågat köparna om de ville att ni lämnade kvar det. Våra säljare lämnade massa bra o ha saker till oss men de hade så klart frågat så vi ville ha det.
Tittade på något husprogram för ett tag sedan, och då påstod mäklaren att allting som satt fast på väggarna skulle följa med när det såldes; som exempel tog han såna där tidningsställ från Ikea. Tycker att det verkar jättekonstigt. Ska jag behöva lämna kvar mina skåp i vardagsrummet, min hatthylla men inte det matchande skostället, cd-hyllor, platt-tv:n som vi har på väggen. Nej, det låter inte rimligt
Är det vanligt att man plockar ner persiennerna? Jag har aldrig gjort det och heller inte flyttat in i något hus\lägenhet utan persienner.
Vi har nyss flyttat till hus och där hade de tagit med sig fästena till gardinstängerna. Det kändes lite väl. Persiennerna var dock kvar, de är så gamla och slitna så de ville nog inte ha dem.
Om jag köper ett hus ska det vara TOMT. Förutom fast inredning och vitvaror + inredning i tvättstuga osv.
Inga rullgardiner, inga gardinfästen osv. Men gardinerna som sitter inuti fönstret ska ju vara kvar.