• Smurfanna

Vad ska vi lämna kvar när vi flyttar från vårt hus?

Rullgardiner, träpersienner, hyllorna i förrådet, gardinstängerna??? Men självklart hallmöblerna i form av klädhängare, väl??

• Svar på tråden Vad ska vi lämna kvar när vi flyttar från vårt hus?
  • FruSen

Min moster tog med sig allt (förutom vitvaror då). Men hatthyllan, tvättmaskinen och gardinstänger - rubbet plockade hon med sig från sitt hus.
    Men jag vet inte vad man "bör" lämna, känns som att min moster tog med sig överdrivet mycket... I och för sig... I mäklarannonsen stod det för övrigt att tvättmaskin och hatthylla inte följde med huset så att säga... Vet inte om det måste framgå vad som följer med huset eller inte...

• Birgitta2

Rullgardiner och gardinstänger tar man med sig. Inte förrådshyllor om de är fast installerade. Persiennerna tar ni också med er. Hallmöblerna är ju era. Likaså klädhängare. Om dessa finns kvar när huset visas bör ni påpeka att ni tar med er dessa. 

• Mollymajs

Om det är saker ni inte känner att ni behöver hade jag frågat köparna om de ville att ni lämnade kvar det. Våra säljare lämnade massa bra o ha saker till oss men de hade så klart frågat så vi ville ha det.

• Superbia

Tittade på något husprogram för ett tag sedan, och då påstod mäklaren att allting som satt fast på väggarna skulle följa med när det såldes; som exempel tog han såna där tidningsställ från Ikea. Tycker att det verkar jättekonstigt. Ska jag behöva lämna kvar mina skåp i vardagsrummet, min hatthylla men inte det matchande skostället, cd-hyllor, platt-tv:n som vi har på väggen. Nej, det låter inte rimligt Obestämd

Morten & Vidar 091029
  • parvati

Är det vanligt att man plockar ner persiennerna? Jag har aldrig gjort det och heller inte flyttat in i något hus\lägenhet utan persienner.

• FruSen
    Superbia skrev 2010-06-15 22:05:08 följande:
    Tittade på något husprogram för ett tag sedan, och då påstod mäklaren att allting som satt fast på väggarna skulle följa med när det såldes; som exempel tog han såna där tidningsställ från Ikea. Tycker att det verkar jättekonstigt. Ska jag behöva lämna kvar mina skåp i vardagsrummet, min hatthylla men inte det matchande skostället, cd-hyllor, platt-tv:n som vi har på väggen. Nej, det låter inte rimligt Obestämd

Haha, låter ju helsjukt!
    Herregud, hur det skulle kunna bli i så fall om vi flyttade! De nya ägarna blir nog glada i så fall om de flyttar in till vårt hus och vår 50 tums plasma (dyr dyr värstingmodell) sittar fint på väggen
    Snopet dock att vi plockat med fjärrkontrollen!
    Haha
  • Superbia
    parvati skrev 2010-06-15 22:07:55 följande:
    Är det vanligt att man plockar ner persiennerna? Jag har aldrig gjort det och heller inte flyttat in i något hus\lägenhet utan persienner.
    Det brukar man väl ändå inte göra Obestämd Å andra sidan vet jag att när jag har flyttat in i hyresrätter, så har de sagt att persiennerna inte ingår i deras ansvar, finns det så finns det och går de sönder får man fixa det själv. Och det var då ingen som hade tagit ner persiennerna när vi flyttade in i vår bostadsrätt heller. Fast det kanske är upp till var och en.
    Morten & Vidar 091029
  • Superbia
    FruSen skrev 2010-06-15 23:22:32 följande:

Haha, låter ju helsjukt!
    Herregud, hur det skulle kunna bli i så fall om vi flyttade! De nya ägarna blir nog glada i så fall om de flyttar in till vårt hus och vår 50 tums plasma (dyr dyr värstingmodell) sittar fint på väggen
    Snopet dock att vi plockat med fjärrkontrollen!
    Haha
    Jag skulle kunna tänka mig att flytta in efter er då
    Morten & Vidar 091029
  • snugglebunny

Vi har nyss flyttat till hus och där hade de tagit med sig fästena till gardinstängerna. Det kändes lite väl. Persiennerna var dock kvar, de är så gamla och slitna så de ville nog inte ha dem.

Svar på tråden Vad ska vi lämna kvar när vi flyttar från vårt hus?