• Felice

EnaGo Mjölkfri gröt

Min son är bara 4 1/2 månad. Är det okej att ge EnaGo mjölkfri gröt som är från 6 månader. Han kommer nog som högst upp i en halv portion. Jag antar att det är pga gluten de satt 6månader men vissa säger ju att det är bra att introducera gluten medans man ammar.
    Jag skulle igentligen köpt Sempers mjölkfria men den verkar vara omöjlig att få tag på.

Vad har ni för åsikter? Finns det kanske någon som tom tagit upp detta med BVC.

• Svar på tråden EnaGo Mjölkfri gröt
  • Jenny Ji

Hej!
    Om du vill ha tag på sempers produkter kan du prova att prata med exempelvis din närmsta ica-handlare. Det har vi gjort, så han beställer hem kartonger med välling och gröt, bara till oss, som vi dessutom får lite rabatt på:)

• Felice
    Jenny Ji skrev 2010-06-15 16:09:39 följande:
    Hej!
    Om du vill ha tag på sempers produkter kan du prova att prata med exempelvis din närmsta ica-handlare. Det har vi gjort, så han beställer hem kartonger med välling och gröt, bara till oss, som vi dessutom får lite rabatt på:)

Men finns Sempers mjölkfria att få tag på överhuvudtaget. På Apoteket var de restade. Jag drog slutsattsen att semper inte fått ut nya varor sen de drog tillbaka alla mjölkfria grötar från butikerna.

• Emaan

Jag har bara sett sempers mjölkfria i enstaka affärer. Men det finns en annan som heter Sinlac som jag haft till min dotter. Det finns både gröt och välling och den är fri från både mjölk och gluten och är från 4 månader.

• Pyris

Vi har både Sempers mjölkfria välling och gröt och Sinlac mjölkfria gröt från 4 månader. på våran lilla Willys här.

• Felice
    Emaan skrev 2010-06-15 17:44:31 följande:
    Jag har bara sett sempers mjölkfria i enstaka affärer. Men det finns en annan som heter Sinlac som jag haft till min dotter. Det finns både gröt och välling och den är fri från både mjölk och gluten och är från 4 månader.
    Är det inte den som har så mycket socker i sig?? Isåfall passar jag den.
  • Felice
    Pyris skrev 2010-06-15 17:47:50 följande:
    Vi har både Sempers mjölkfria välling och gröt och Sinlac mjölkfria gröt från 4 månader. på våran lilla Willys här.
    Då ska jag leta vidare i butikerna. Citygross var den också slut på iallafall.

Vad säger ni annars om den här EnaGo som är från 6 månader?
    FD Önskar07
  • lilla sandra

Koka egen havregrynsgröt o tillsätt frukt eller paltbröd för att få i järnet. Annars väntar du tills sonen är i rätt ålder.

• Emaan
    Felice skrev 2010-06-15 17:51:14 följande:
    Jo socker är det ju i den men hur mycket vet jag inte. Dem är ju barn och rör på sej på ett annat sätt så det är nog ingen fara.
  • Nukkumatti

Pratade med bvc och min sköterska tyckte det var ok med enago från 4 månader då sonen inte tog flaska. Funkade fint!

• CaCC
    Felice skrev 2010-06-15 17:51:14 följande:
    Jag upplever Sinlac som väldigt söt och sliskig, gav inte den till vår dotter. Vi körde med EnaGo och sen Semper när den kom. Nu äter hon havregrynsgröt men hon är 1 år nu.
    Jag vet inte hur det är att ge EnaGo redan vid 4 ½ månad, borde ju inte vara någon större fara, ge inte för stora portioner bara.
    SE HIT! kolla in min blogg! mammatill.blogg.se
  • Emaan

EnaGos gröt är bra den med. Min dotter brukade äta den med och verkade mkt nöjd med de.

• Felice

Jag tog en paus med gröten. Jag kännde varför stressa. Men idag fick jag faktiskt tag på sempers mjölkfria. Så nu kör vi igång igen.
    Tack för alla svar!

Svar på tråden EnaGo Mjölkfri gröt