• Anonym (SvettFia)

Någon som varit på en svett-mottagning?

Jag blir ofta väldigt lätt svettig på ryggen och runt brösten, väldigt pinsamt, obehagligt och jobbigt. Dock INTE hela tiden. Har sett att det finns svettmottagningar som behandlar något som bla kallas för hyperhidros.. Någon som har erfarenhet att få hjälp mot svettningar?

• Svar på tråden Någon som varit på en svett-mottagning?
  • Anonym (SvettFia)

Nehej tydligen inte, jag har i alla fall bokat tid nu, besök och behandling.. ingen annan?

• Snuffie

Hej!
    Min man har varit på Sophiahemmets svettmottagning. Det kostade 320 kr. Han hade stora problem med fotsvett och svett under armarna. De stprutar in Botox i fötterna efter lokalbedövning, sen sticker de ungefär 120 gånger. Samma under armhålan fast utan bedövning. Det gjorde ont under fötterna men främst pga bedövningen som gjorde att det kändes som att gå på heta plattor. Han använder inte ens deodorant längre och svettas i stort sett inget. Det var helt klart värt det tycker han!! De bahandlade honom samma dag som han var på besök.

• Anonym (SvettFia)

Det är dit jag också ska, spännande att det funkade. Ska han gå var 3e månad?

• Snuffie

Ja, man går när man har behov. De var jätteduktiga och professionella. Du är nog i säkra händer. När ska du dit?

• Snuffie

TS. Har du varit där än? Hur gick det i sånt fall?

• Anonym (hh)

Har varit på Akademiska i Uppsala, under den tiden jobbade doktor Swartling där.

Fått ett par botox-behandlingar i armhålorna, de har dock inte funkat. Annars ska Botox funka på ca 90 procent av patienterna.

Det går bara behandla en kroppsdel i taget med Botox. Svettas man få fler ställen, och har besvär med det, rekommenderar jag att man ber om tablettbeh. -Antikolinergika.

• Anonym (SvettFia)

Jag ska dit idag, missade förra tiden, helt otroligt pinsamt....

Men idag ska jag dit, kl 14, och jag ska avsätta 2 timmar för behandlingen, det är tydligen bedövningen som tar tid på sig att verka osv... usch jag är nervös nu.. tänk om det gör ont..

• Anonym (SvettFia)

Nu har jag varit där som sagt, jag har problem med att svettas över hela bålen, så jag fick ca 400 nålstick, fast jag fick morfin också så det kändes inte. Det är mycket bättre men inte helt bra, iofs är det skitsvårt att säga med tanke på vädret som varit apvarmt och nu är det helt fuktigt ute. Fick även tabletter jag skulle ta om det inte blev helt bra så får se om jag ska hämta ut om.

• Anonym (hh)
    Anonym (SvettFia) skrev 2010-07-25 10:59:52 följande:
    Nu har jag varit där som sagt, jag har problem med att svettas över hela bålen, så jag fick ca 400 nålstick, fast jag fick morfin också så det kändes inte. Det är mycket bättre men inte helt bra, iofs är det skitsvårt att säga med tanke på vädret som varit apvarmt och nu är det helt fuktigt ute. Fick även tabletter jag skulle ta om det inte blev helt bra så får se om jag ska hämta ut om.
    Hur har det gått ts?
  • Anonym (SvettFia)

Jag tyckte inte det hjälpte.. provade då att även äta tabletterna som gav mig hjärtklappning. Ska tillbaka igen för att få ytterligare hjälp. Grymt besviken att det inte hjälpte mer än vad det gjorde. Så typiskt :-/

Svar på tråden Någon som varit på en svett-mottagning?