• Här och nu

Hade du sagt till grannarna att sköta trädgården?

Bor i radhus som vi kämpat mycket för att få och vi håller fint i trädgården. Mina 2 grannar struntar blankt i sina. Gräset har varit nästan 1 meter, maskrosorna nästan lika höga o ena grannen klipper ibland en stig i sin gräsdjungel för att kunna komma fram till grinden. Jag har sagt till vaktmästaren flera ggr o då har deras gräs snabbt klippts. Jag har fått klara besked på att nästan 1 meter gräs o ogräs inte är ok. Frågan jag vill ställa är om ni hade sagt till själva? Till grannarna eller vaktmästaren? Jag hade visst kunnat säga åt dem själv, men anser inte att det ska behövas och då fick de ta tillsägelsen från hyresbolaget istället. Påhopp undanbedes!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 17:36
    Tramsiga svar besvaras inte.

• Svar på tråden Hade du sagt till grannarna att sköta trädgården?
  • La Lola

En nyfiken fråga bara....
    Vad gör det om deras trädgårdar ser ut så? Obestämd

Jag har bott i radhus o hade en granne som inte brydde sig men....det påverkade ju inte min trädgård.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Vienzi

Nej, jag tror inte jag hade sagt till. Det är ju mitt problem om jag inte står ut med att de har ogräs i sin trädgård, inte deras...

• hysteria

Vad gör det? Då ser ju din mycket finare ut!

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Här och nu
    La Lola skrev 2010-06-15 16:38:29 följande:
    En nyfiken fråga bara....
    Vad gör det om deras trädgårdar ser ut så? Obestämd

Jag har bott i radhus o hade en granne som inte brydde sig men....det påverkade ju inte min trädgård.....
    Vad det gör? Man ska inte behöva ha ovårdade trädgårdar i sin närmaste utsikt. Dessutom står det tydligt i kontraktet att uteplatsen ska skötas och rätt detaljerat om vad det innebär.
  • FixarFrasse

Vi har alla varianter på trädgårdar här, själv är jag nog en medelmåtta. Skulle ALDRIG kommentera någon annans val, lika lite en för rörig som en pedantskött som ger grannanrna ångest...

• LyckligtSlut

Hade bett hyresbolaget, om det finns regler för det. Det visste jag inte själv att det fanns och hade som granne tagit sådana kommentarer som tråktjat om jag inte orkade klippa gräset, så om hyresbolaget sagt till hade det påverkat mig mer till att göra det. Hade grannen tjatat så hade jag bett dem dra:) om de sa det surt såklart.

PMS året runt :(
  • Siamüsen

Hade nog inte sagt nagot alls, men OM jag hade det hade jag sagt det till dem direkt. Känns trevligare.

Detta förutsatt att de är nagorlunda normala och inte blir agressiva om man tilltalar dem.

• La Lola
    Här och nu skrev 2010-06-15 16:40:08 följande:
    Vad det gör? Man ska inte behöva ha ovårdade trädgårdar i sin närmaste utsikt. Dessutom står det tydligt i kontraktet att uteplatsen ska skötas och rätt detaljerat om vad det innebär.
    titta inte dit då?

De människorna kanske trivs med en vildvuxen trädgård?
  • La Lola
    hysteria skrev 2010-06-15 16:39:59 följande:
    Vad gör det? Då ser ju din mycket finare ut!
    Precis!
    Så skulle jag oxå tänka!
  • FixarFrasse

"En trädgård är bara ett stycke natur som människan försöker tämja", sa någon klok(?) person en gång. Tyvärr har jag glömt vem, hehe, men det var bra iaf.

Svar på tråden Hade du sagt till grannarna att sköta trädgården?