• amila

3-åring med bruna pigmentfläckar i pannan...

Hej!
    Jag bara undrar om det kan vara farligt? Vår dotter har bruna små pigmentfläckar i pannan som syns nu på sommaren när hon blir lite solbrun. Vi har varit noga med att smörja in, men fläckarna som uppkom redan när hon var ett år finns fortfarande kvar och ser till och med ut att vara lite fler i år. Nån som har sett liknande?

Behöver det vara något farligt? Undrar om de har uppkommit för att hon varit för mycket i solen. Vi har solhatt, men inte alltid. Vi har sommarstuga som vi är i hela somrarna och det är tyvärr inte alltid hon har haft myssan på.

Men det känns som att fler barn på dagis är mer i solen än vad hon är. Men hon har fläckar, inte de. Suck... Jag blir så orolig. På BVC säger de bara att vi ska vara försiktiga med solen, men det fattar man ju ändå.

Undrar bara om det är nån som har erfarenhet av detta? Det brukar finnas så många experter här på FL. Kan ni lugna mitt mammahjärta eller? :)

• Svar på tråden 3-åring med bruna pigmentfläckar i pannan...
  • Pensée

Min 2-åring är född med en ganska stor pigmentförändring på ena kinden. Den syns mer vid vissa tillfällen. Har kollat med både BVC och barnläkare men enligt dem är det inget farligt. Det är väldigt ovanligt att så små barns hudförändringar är ngt farligt.

Men kolla med en barnläkare eller hudläkare om du är orolig!

Svar på tråden 3-åring med bruna pigmentfläckar i pannan...