• trollet83

Bra resevagn??

Behöver tips på en bra resevagn?Får ej kosta alltför mkt..men tar gärna tips iaf så kan vi leta begagnat..ska resa till Gran Canaria i augusti o sonen är 2,5 år..vill gärna ha en vagn som har så gott som plant liggläge, är lätt för transporten på flyget.. samt gärna varukorg..

Har tittat på carena vagn på blocket.Erfarenheter av den?

• Svar på tråden Bra resevagn??
  • bohusbebis

Vi har en Quinny Zapp som jag tycker är helt suverän för den är så STOR för att vara en paraplysulky - å liten hopfälld. Rullar lätt och är väldigt stabil. Har dock inte fällbart ryggstöd, fast det har ändå funkat för dottern att sova i den (middagslur, inte som extrasäng).
    (kostar väl runt 1000 begagnat). Hade jag inte denna så hade jag nog satsat på en Chicco Liteway som kompisen har, den verkar ha allt och är smidig. Men sällan man ser nån beg på blocket, kostar väl runt 1200 ny...

• trollet83
    bohusbebis skrev 2010-06-15 22:52:25 följande:
    Vi har en Quinny Zapp som jag tycker är helt suverän för den är så STOR för att vara en paraplysulky - å liten hopfälld. Rullar lätt och är väldigt stabil. Har dock inte fällbart ryggstöd, fast det har ändå funkat för dottern att sova i den (middagslur, inte som extrasäng).
    (kostar väl runt 1000 begagnat). Hade jag inte denna så hade jag nog satsat på en Chicco Liteway som kompisen har, den verkar ha allt och är smidig. Men sällan man ser nån beg på blocket, kostar väl runt 1200 ny...
    Ok, har läst lite nu om dessa vagnar o vad jag förstår så tål de endast barn upp till 15 kg, sonen är 2,5 år och väger lite över 15 kg..så vet inte om vi lär satsa på en sådan dyr vagn för 1 resa när han ändå inte kommer kunna ha den sedan..men hade faktiskt inte en tanke på att de tålde barn bara upp till 15 kg, trodde de skulle räcka ända tills de inte behövde åka vagn längre..
  • bohusbebis

Kollade lite på det där med max.vikten innan vi köpte resevagn åxå i div trådar här på FL. Verkar vara nån ny standard. Vagnarna kan mycket väl klara mer än 15 kg, men är väl nån garanti-undanflykt att ha max 15 kg. Vi har till och med kört (på eget bevåg) storebror 5 år och 18 kg i Zapp:en, han har fått plats bra och vagnen har peppar, peppar hållit.
    Det finns nån, minns nu inte vilken, som har max-vikt 18 kg. Men den tyckte jag då, såg så stor ut att vi lika gärna kunde använda vår Phil&Teds. Den köpte vi förresten till en månadslång thailandsresa för barnen 1,5 + 4,5 och ångrar oss inte. Bästa resevagnen för 2 barn, trots att den är "normalstor". Till en annan utlandsresa då sonen var 5 månaden köpte vi en billig gammal briovagn som vi tänkte lämna kvar på resmålet, men den hängde med hela semestern och hem igen... Fast den var rätt klumpig...
    Vad har du för vagn idag?

• längtan09

Kolla på babyjogger. Jag har city mini och den tar 22,5 kg. Sen finns det en ännu mindre, city micro, den vet jag dock inte maxvikt på för den verkar inte finnas med på deras hemsida. Babyjogger blir iaf små ihopvikta, plus 150 graders viloläge (sonen på ett år sover bra i den). Dock dyra nya, men kolla blocket.

Mamma sedan juni 2009
  • trollet83
    bohusbebis skrev 2010-06-16 12:23:48 följande:

Kollade lite på det där med max.vikten innan vi köpte resevagn åxå i div trådar här på FL. Verkar vara nån ny standard. Vagnarna kan mycket väl klara mer än 15 kg, men är väl nån garanti-undanflykt att ha max 15 kg. Vi har till och med kört (på eget bevåg) storebror 5 år och 18 kg i Zapp:en, han har fått plats bra och vagnen har peppar, peppar hållit.
    Det finns nån, minns nu inte vilken, som har max-vikt 18 kg. Men den tyckte jag då, såg så stor ut att vi lika gärna kunde använda vår Phil&Teds. Den köpte vi förresten till en månadslång thailandsresa för barnen 1,5 + 4,5 och ångrar oss inte. Bästa resevagnen för 2 barn, trots att den är "normalstor". Till en annan utlandsresa då sonen var 5 månaden köpte vi en billig gammal briovagn som vi tänkte lämna kvar på resmålet, men den hängde med hela semestern och hem igen... Fast den var rätt klumpig...
    Vad har du för vagn idag?

Idag har vi en brio race..men nu har jag en snäll arbetskompis som ska låna ut en av deras resevagnar..så den får duga då..
  • Matsina

Vi har en akta graco mosaic, de är en paraply sulky som har fullt liggläge och vöger endast 8,6kg. de står dock inte vad den tål för vikt men till 3 år ska den klara av.

Savanna 2008-11-26 Scott 2010-05-07
  • LeLove

Jag har en carena som jag är supernöjd med, fullt liggläge å stor varukorg. Enda "felet" med den är att den börjat gnissla nu efter ett par år men då använder jag den nästintill varje dag här hemma oxå istället för min stora emmaljunga, speciellt när det inte är vinterunderlag. Sen dom "billiga" vagnarna med nalle puh på som finns tex på coop är liknande, ngt lägre i handtaget så det beror på hur lång/kort man är vilken som kan tänkas passa men den var jag väldigt nöjd med enda tills en kompis råkade ha sönder den... Fullt liggläge å stor varukorg på den oxå!

Svar på tråden Bra resevagn??