yrsel och hjärtklappning....?
mår piss!har hjärtklappning och yrsel!blir värre i stressade situationer...kallsvettas oxå!
känner att jag bara vill grina....snälla vad händer?
mår piss!har hjärtklappning och yrsel!blir värre i stressade situationer...kallsvettas oxå!
känner att jag bara vill grina....snälla vad händer?
Panikångest??
men ger inte panikångest attacker?jag mår i stort sett så här hela tiden till och från!
idag har jag mått lite illa oxå...men ätit bra!
Lågt blodtryck?
Jo, egentligen har man väl panikångest i attacker. Om du har hjärtklappning hela tiden kanske du ska kolla upp dig på VC. När TSH (sköldkörtelhormonet) spökar kan man få just hjärtklappning och yrsel mm.
var och tog blodvärde för några veckor sen och det låg på 152!hade däremot väldigt hög puls men blir så när jag blir stressad....kan liksom se pulsen slå i armen!
ska tillägga att jag har skitont i mina axlar och nacke och har haft det väldigt länge...är superstel och spänd!
Det låter som typiska stress/ånget-symptom..
Jag har väl något liknande.. Hittade den här tråden just därför, sitter och söker på hjärtklappning. Vet inte om någon är kvar här..
Åkte för några veckor sedan in på akuten med ett panikångest anfall och efter det så har min kropp varit helt knäpp! Jag har hjärtklappning, skakar och mår konstigt mest hela tiden. Igår hade jag en bra dag men idag fick jag ta sobril igen för att lugna ner mig. Ska till läkare igen, förhoppningsvis i morgon, de måste sjukskriva om mig och så ska jag fråga om det här med hjärtklappningen för jag kan inte leva så här! Vette sjutton vad det här är men obehagligt är det... De har tagit 3 omgångar med ämnesomsättningsprover på mig för de tycker att det ska vara det men det visar inget! Jag tror att det är den här hjärtklappningen som startat min panikångest. Helt enkelt rädd för att något är fel även om läkarna inte hittar något!
Ts - du beskriver mig för 1½ år sedan!
Hade sån yrsel att jag ständigt "parerade" för att inte ramla (vilket jag ju inte gjorde men det kändes så), hade ofta hjärtklappning, tryck bakom ögonen, spänd nacke och huvudvärk och kände det som om någon satt på min bröstkorg. Kände mig som en uppskruvad duracelkanin men när jag till slut kom till en dr (jag vågade först inte söka hjälp eftersom jag var övertygad om att det var en hjärntumör) som tog sig tid att lyssna så tyckte hon att jag levde allt för stressigt (själv upplevde jag mig inte som stressad vid tillfället men alla symptomen fanns ju!). Stress på arbetet, många barn, hålla skenet uppe, stort socialt liv - det blev helt enkelt för mycket för mig. Fick diagnosen panikångest, utmattningsdepresson samt depression. Kom till en KBT terapeut och fick lära mig mindfulness.
Boken "Mindfulness i vardagen" blev ett sätt för mig att vända mitt liv SAMT att jag blev sjukskriven och fick TID att lära mig mitt nya tänk.
TS - boka en tid vid dr. Var inte dum som jag och vänta något år extra!
kram och lycka till!
TS - Dina spända nackmuskler kan vara orsaken både till yrseln och hjärtklappningen. Nerver kan komma ikläm pga hårda muskler vilket kan påverka hjärtrytmen och även syretillförseln till hjärnan kan påverkas. Det kan vara värt att prova massage, akupuntur, avspänningsövningar, sjukgymnastik, stretching osv för att få bukt med dina muskelproblem!
Lycka till!
Åh.. Jag är så trött.. Haft en superbra dag, mått så bra men det slog till nu. Kollade film med barnen och det började spänna över bröstkorgen, tror jag fått en bröstmuskelinflamation igen, känner hur hjärtat börjar varva igen så jag tog en sobril och tänkte sova med yngsta barnet. Funkade inte så fort jag somnar så känner jag hur hjärtat börjar gå upp i varv igen och jag vaknar i ett ryck. Så jobbigt när hjärtat pusar i halsgropen och jag känner mig helt fladdrig.. Snyfft! så nu får jag sitta här och fördriva tid tills det lugnar sig igen.