Min dotter biter sig själv?
Sista veckan har min dotter börjat bita sig själv på armarna? Speciellt om hon är arg eller trött? Aldrig sett eller hört talas om nåt barn som gör så här? Fler som har barn son gör/gjort så? Vad gör ni åt det?
Sista veckan har min dotter börjat bita sig själv på armarna? Speciellt om hon är arg eller trött? Aldrig sett eller hört talas om nåt barn som gör så här? Fler som har barn son gör/gjort så? Vad gör ni åt det?
Båda mina barn har biti sig själva när dom blivit arga, dom verkligen har skakat när dom tagit i när dom har bitit sig själva i tex armen.
Jag gjorde ingen jätte affär av det utan sa bara att att inte ska du bita dig själv, det gör ju ont.
Men det är nått dom bara gör en period så det kommer din dotter att sluta med.
Kom själv precis på, när jag skrev det här inlägget, att jag inte sett varken dottern eller sonen bita sig på ett bra tag och jag har inte ens reflexterat över att dom slutade med det
Det gör min dotter också. Inte när hon är arg eller så, utan annars. Hon kan sitta i soffan och bita sig själv i knät (sitter med knäna uppdragna under hakan) så det bli märken. Även tummar, häner och armar brukar få sig vissa törnar. Jag bryr mig inte om det, hon märker väl att det gör ont. En gång satt hon och åt majs ur en skål, som blivit över från middagen. Hon åt med händerna. Jag hör bara ett illvrål när jag står i badrummet. Hon har bitit sig så hårt i fingret så det gått hål. Undrar om hon trodde det var majs..
Hur som helst tror jag inte du behöver oroa dig. Hur gammal är hon? Hon kanske inte riktigt vet vad hon ska göra av sin ilska när hon blir arg.. Har du frågat henne varför hon biter sig själv?
Hon är 2,5 år snart. Förut bet hon andra barn, katterna och oss. Men det har försvunnit, därför jag blev lite chockad när hon började bita sig själv i armarna:/ Om jag säger till henne, biter hon hårdare, så nu har jag låtit henne hålla på när hon väl börjar. Som sagt borde ju känna att det gör ont till slut..
För mig låter det sim frustration. Min son biter sig själv när han är frustrerad och arg. Förut bet han oss men nu baa sig själv. Jag brukar krama honnom och fråga vad det är som inte står rätt till, ev. Försöka bekräfta hans frustration. Då brukar det ge sig.