• Hannis28

Medicin mot vattkoppor

Har precis gått igenom en omgång av vattkoppor på min 5 månaders bebis. Tack o lov vart det hyfsat lindrigt, men nu har min 6-åring fått det och hennes är allt annat än lindrigt. Hon har fått i munnen, ögonen, halsen och över hela kroppen och det kliar fruktansvärt. Det gör så ont i mig att se henne lida. Vi fick utskrivet Tavegyl för bebisen och har provat det på den stora men det funkar inte, jag har även provat Clarityn men det funkar inte heller. Någon som vet någon klådstillande medicin som kan funka.......snälla är i desperat behov av hjälp.

• Svar på tråden Medicin mot vattkoppor
  • Helajni

Apoteksgruppen har en speciell produkt i sortimenet för att lindra klåda vid vattkoppor.
    Tavegyl på recept är också vanligt.

• Helajni
    Helajni skrev 2010-06-15 21:30:55 följande:
    Apoteksgruppen har en speciell produkt i sortimenet för att lindra klåda vid vattkoppor.
    Oj, läste inte tråden ordentligt, såg nu att du redan provat Tavegyl. Men ett annat tips fick du ju oxå
  • elska

Be VC om Tavegyl!

Det är bara i motvind en drake lyfter
  • Småstadsbönan

panodil, klylbalsam

• elska
    elska skrev 2010-06-15 21:31:56 följande:
    Be VC om Tavegyl!
    För snabb jag med...
    Men får hon rätt dos?

Svala duschar lindrar, bada med fuktiga handdukar.
    Det är bara i motvind en drake lyfter
  • Hannis28
    Helajni skrev 2010-06-15 21:30:55 följande:
    Vad heter produkten från apoteksgruppen?
  • Hannis28
    Flicka88 skrev 2010-06-15 21:30:24 följande:
    varför ringer du inte sjukvårdsupplysningen?
    Har pratat med dom och de gav tips som kylbalsam, kall dusch, potatismjöl och Tavegyl men inget hjälper
  • charmmiss

tycker du fick bra tips av Disela, du behöver inte ringa sjukvårdsuppl. för när jag ringde o fråga då mina ettåring hade det förra veckan så hade de noll koll kan jag lova dig. stackarn fick även öroninflammation samtidigt och de sa att man absolut inte skulle ge ipren mot febern då hon har vattkoppar, vilket läkaren senare sa var helt fel.
    ja la zinkpasta på dottern då hela underlivet var täckt av vattkoppor o de lindrade lite.

Svar på tråden Medicin mot vattkoppor