• Milla1980

Farligt att bada badkar??

Hur är det egentligen att bada badkar??.. jag har massor med kompisar som fortsätter med sina varma härliga bad:), men nu har jag läst att bada ett varmt bad påverkar fostret på samma sätt som om man hade feber!?
    Och det är ju inget bra...
    Är det nån utav er som fortsätter med era härliga varma bad?
    Jag älskar att bada:) men har inte vågat pga av detta:(
    (Jag är i v9, om det har betydelse)
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Farligt att bada badkar??
  • Vicke

Jag funderade också på det där när jag blev gravid. Frågade min barnmorska men hon sa att det inte alls vr nå farligt. Man duchar ju varmt. Så bada å du! Det gjorde jag!

Grattis till bebisen i magen!!!

• Pigge2

Visst kan du bada varmt! Men du behöver ju inte ha jättevarmt vatten. Har märkt att jag inte tål lika varmt vatten som förut.

• Sara Helena

Det är stor skillnad mellan varmt och hett. Man ska väl helst inte bli röd. Jag är lite mer försiktig med temperaturen nu än innan, men annars är det ju bara bra att slappna av lite med ett lyxigt bad ibland.

• Uddabus

Man badar väl för att det känns bra eller???

Mår man bra så mår bebben oxå bra av det... För varmt tror jag inte den kan få för kroppen reglerar ju det där med att svettas och frysa...

• listo

Du kan bada precis så varmt som du tycker är skönt.

• Milla1980

Vad snabbt alla svar kom:)!
    Tack så mycket för alla svar!..Nu ska jag bada...hihi...

• Speedway

Blir så trött på folk som kommer med konstiga råd och påståenden om vad man inte får äta eller göra under graviditeten. Hallå bada är ju inget farligt. Det va som mamma sa igår, vi är väl inte skapta till att vara gravid porslinsdockor, haha Och som sagt, man duschar ju varmt.

• Milla1980

Mm..jag håller med! Men det värsta är att man kan tänka som så att "Gud va löjligt det är" eller "det var det töntigaste jag hört", men när man väl är i situationen själv så blir man nojig (iaf jag..hihi). Man är ju så rädd att skada fostret!
    jobbigt det där med allt man inte får o inte ska göra....
    Jag håller faktiskt fullkommligt med dig i att man blir så j*la trött på det!!

• Min lilla bulle

Jag badar fortvarande i Badkaret men det är korta stunder för jag blir mer tröttare och sådär..
    Men inte hört att det är farligt!

• Alfelina

Men vad göööör man när man själv älskar att bada badkar, men bebben inte verkar göra det. Jag är lika egoistisk som bebben och badar ändå,hihihi!

• Milla1980

Hihi det kan ju oxå vara ett problem:)

Svar på tråden Farligt att bada badkar??