• EmelieL

Vad är det som händer? Förlossning?? :O

Nu sitter jag här, är gravid i v. 37+0, har haft "mensvärk" till och från hela kvällen, Har ganska ont i korsryggen och har känt i flera dagar som ett tryck neråt som om jag vore skitnödig konstant!

Min slempropp har lossnat i omgångar i flera veckor,
    Var till Mvc i dag och fick veta att bebisen är fixerad iallafall! (Vilket min första blev dagen innan fl förra gången!)

Har haft som huggningar i ljumsken och underlivet också i dag, och bebisen har varit JÄTTE aktiv, Men som sagt, den där satans mensvärken, Och ingen panodil hjälper och ingen värme...

Fick min dotter V38+2 så jag hoppas verkligen inte att jag går över tiden med den här heller!

Men kan det vara på gång eftersom inte värktabletterna hjälper det minsta m.m ?
    Sen har jag som ett tryck neråt underlivet så det känns som om jag ska kissa på mig också, fastän jag inte ens är kissnödig..

Som sagt, någon som vet?
    Blir så less på att ha ont hela tiden!
  • Svar på tråden Vad är det som händer? Förlossning?? :O
  • sofiaellinor

Det låter som att du beskriver precis hur jag känner mig, är också i v. 37+0. Har känt trycket nedåt och smärtor i ryggen i drygt en vecka, och så som det känns i ryggen påminner om hur mina förlossningsvärkar med min dotter började. Jag känner också mensvärksliknande molande värk i magen, och magen är väldigt hård. Min dotter föddes BF+8 så jag har räknat med att gå över tiden den här gången också men man vet ju aldrig, känns som sagt väldigt jobbigt att gå och ha ont i tre-fyra veckor till. Hur vet du att det var slemproppen? Undrar eftersom jag aldrig märkte av den vid min förra graviditet.

• dooh

Låter verkligen som nått är på G tycker jag..=)

♥Melwin♥ 090527
  • EmelieL
    sofiaellinor skrev 2010-06-16 03:47:04 följande:
    Det låter som att du beskriver precis hur jag känner mig, är också i v. 37+0. Har känt trycket nedåt och smärtor i ryggen i drygt en vecka, och så som det känns i ryggen påminner om hur mina förlossningsvärkar med min dotter började. Jag känner också mensvärksliknande molande värk i magen, och magen är väldigt hård. Min dotter föddes BF+8 så jag har räknat med att gå över tiden den här gången också men man vet ju aldrig, känns som sagt väldigt jobbigt att gå och ha ont i tre-fyra veckor till. Hur vet du att det var slemproppen? Undrar eftersom jag aldrig märkte av den vid min förra graviditet.
    Hej!
    Nej för att det kom ut som en jätte stor seg klump! (Ursäkta=)) Och jag förklarade för min bm, och hon sa att hon va rätt säker på att det va slemmisen! =)
    Sen gick den förra gången också, men enbart tre dagar före förlossningen!  Och hade då blod Strimor i .. Så då va jag också jätte säker!
    Ja, Det är väl det som är så drygt, visst att gå över tiden, men man vill ju inte gå och ha ont konstant i flera veckor till! Så då hoppas jag hellre att det är på g!
    Hur känns det för dig nu ?
  • EmelieL
    dooh skrev 2010-06-16 05:05:50 följande:
    Låter verkligen som nått är på G tycker jag..=)
    Får hoppas på det.. =) Inget än iallafall ..
    Men som sagt, det kan ju ta sin tid!
  • sofiaellinor
    EmelieL skrev 2010-06-16 11:28:01 följande:
    Hej!
    Nej för att det kom ut som en jätte stor seg klump! (Ursäkta=)) Och jag förklarade för min bm, och hon sa att hon va rätt säker på att det va slemmisen! =)
    Sen gick den förra gången också, men enbart tre dagar före förlossningen!  Och hade då blod Strimor i .. Så då va jag också jätte säker!
    Ja, Det är väl det som är så drygt, visst att gå över tiden, men man vill ju inte gå och ha ont konstant i flera veckor till! Så då hoppas jag hellre att det är på g!
    Hur känns det för dig nu ?
    Ok, ja jag hade aldrig någon så tydlig slempropp i alla fall. Nu har jag väldigt mycket flytningar men det kan man väl ha ändå. Jag tycker att det känns ungefär på samma sätt idag, jobbade sista dagen igår och det är väldigt skönt! Hoppas kunna vila lite mer några dagar nu och sen får bebisen gärna titta ut :) Hur känns det för dig? Har du haft mycket ont tidigare i gravididteten?
  • EmelieL
    sofiaellinor skrev 2010-06-16 12:49:26 följande:
    Ok, ja jag hade aldrig någon så tydlig slempropp i alla fall. Nu har jag väldigt mycket flytningar men det kan man väl ha ändå. Jag tycker att det känns ungefär på samma sätt idag, jobbade sista dagen igår och det är väldigt skönt! Hoppas kunna vila lite mer några dagar nu och sen får bebisen gärna titta ut :) Hur känns det för dig? Har du haft mycket ont tidigare i gravididteten?
    Då är vi två om flytningarna också....
    Ja men man behöver lite ledigt innen bebben kommer! =)
    Idag känns det lite bättre.. Så inte vet jag om det la sig igen.. :/ Typiskt,
    Nej det jag inte har, Har haft ont i korsryggen mycket bara, Svårt att ta mig upp när jag sitter m.m =) Men inget värre än det.. Själv då?
  • lindasv

hej hallå!

Känner igen mig precis i de du skriver, min slempropp gick i måndags men när jag va på ultraljud igår sa han att min livmodertapp va fortf omogen, någon som vet hur fortf den kan börja mogna??

Jag är i v 36+6 idag. Skulle va skönt om man sku slippa gå över tiden.
    Så kan man kanske börja hoppas på att förlossningen snart drar igång??

• Lina Jansson

Jag känner precis som ni andra skriver här ovan.. Jag är i v 35+0 och väntar mitt andra barn.. dock vet jag inte riktigt hur en förlossning börjar riktigt eftersom jag blev igångsatt när jag väntade min dotter..
    ni får gärna berätta för mej av egna erfarenheter hur den började för er, jag vet att de dock är väldigt individuellt...  :D

• EmelieL
    lindasv skrev 2010-06-16 14:53:13 följande:
    hej hallå!

Känner igen mig precis i de du skriver, min slempropp gick i måndags men när jag va på ultraljud igår sa han att min livmodertapp va fortf omogen, någon som vet hur fortf den kan börja mogna??

Jag är i v 36+6 idag. Skulle va skönt om man sku slippa gå över tiden.
    Så kan man kanske börja hoppas på att förlossningen snart drar igång??
    Hejsan!
    Jag har tyvärr INGEN koll på sånt jag heller ;( Tyvärr!
  • EmelieL
    Lina Jansson skrev 2010-06-16 19:39:49 följande:
    Jag känner precis som ni andra skriver här ovan.. Jag är i v 35+0 och väntar mitt andra barn.. dock vet jag inte riktigt hur en förlossning börjar riktigt eftersom jag blev igångsatt när jag väntade min dotter..
    ni får gärna berätta för mej av egna erfarenheter hur den började för er, jag vet att de dock är väldigt individuellt...  :D
    När jag väntade min dotter så gick först slemproppen tre dagar innan, Sen fick jag värkar en kväll vid 16 tiden, Då stöttes mer av slemproppen ut, då kom det slem blandat med blod hela tiden kändes det som..
    Vi åkte iallafall upp till förlossningen när det var 5 min mellan värkarna, men det hade tydligen inte hänt så mycket, (var bara öppen 2 cm.. :/ )
    Så fick bricanyl vid 2 tiden på natten eftersom ingenting mer hände, Så jag fick sova en sväng iallafall(Vi fick faktiskt stanna på förlossningen iaf, inte vet jag om det va eftersom jag var förstföderska och väldigt ung), Dom kollade med sån där kurva då och då under natten , och på morgonen skulle dom kolla om jag öppnat mig ngt mer eftersom jag inte hade haft ngr speciella värkar då! Hade det inte hänt ngt skulle vi blivit hemskickade, men då var jag öppen 4 cm iaf, då blev vi inskrivna!
    Så började väl min första förlossning!
    Hoppas inte denna drar ut på tiden som min första.. :/ Tog ett dygn!
Svar på tråden Vad är det som händer? Förlossning?? :O