• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Därför har Alfons Åberg ingen mamma.

Jag tror att Alfons mamma tröttnade på sin inomhus rökande make "ni förstår, man förstod inte bättre"... Hon förverkligade sig själv, blev lesbisk, skaffade en SaaB v4 o adopterade en liten flicka med sneda ögon från Vietnamn!

• Svar på tråden Därför har Alfons Åberg ingen mamma.
  • Swinghunny

Haha, nej men allvarligt, har faktiskt alltid undrat var Alfons mamma varit! Funderade mkt på det som liten (speciellt när jag hörde sagan där Alfons inte vill gå och lägga sig).

Ingen som vet den verkliga anledningen?

Life is like a rollercoaster!
  • EACM
    Detta hittade jag när jag googlade.

Var är Alfons mamma?
    (Undrar bl.a. Tina snart 4 år)
    Det är ingen som riktigt vet ... Hon kanske är ute och handlar, är i tvättstugan, på semester eller så är dom skilda eller hon kanske till och med är död. Det är upp till var och en att själva fantisera om var hans mamma är.
  • Izzo

ts hahaha....
    men som dem flesta har jag oxå undrat el undrar vart alfons mamma är.
    Har bara antagit att hon är död..

• Superbia

Jag har också trott att hon varit död. Det kanske var den enklaste förklaringen; varför skulle en mamma vilja lämna sitt barn liksom Obestämd

Morten & Vidar 091029
  • Idun

Men vad jag har funderat över nu när jag läser böckerna igen är varför ingen förklarat för Alfons pappa att han aldrig kommer att få någon ny kvinna i sitt liv sålänge han inte gör något åt sin klädstil Seriöst, vad har karl på sig :-0 

• Superbia
    Idun skrev 2010-06-16 07:19:35 följande:
    Men vad jag har funderat över nu när jag läser böckerna igen är varför ingen förklarat för Alfons pappa att han aldrig kommer att få någon ny kvinna i sitt liv sålänge han inte gör något åt sin klädstil Seriöst, vad har karl på sig :-0 
    Hahaha
    Morten & Vidar 091029
  • Cherry Cupcake

jag har aldrig ens tänkt på det! men nu tror jag att mamman är död.

• amalie79

JAg har funderat på det, men läst som någon annan skrev, att hon kan vara var som helst. Tror aldrig författaren har berättat detta.

Jag tror att Alfons mamma blev svårt psykiskt sjuk, och inte känner igen Alfons och hans pappa längre.

• Bangbang

Jamen hur kul verkar Alfons pappa vara? Segare människa får man leta efter, klart de är skilda! Han träffar mamman de gånger vi inte läser böckerna så klart!

Svar på tråden Därför har Alfons Åberg ingen mamma.