• MarKatta76

Kontakt med ny kille, hur ofta är det normalt att prata/sms:a?

Hade ihop det ett par månader med en kille förra sommaren, vi träffades via nätet. Gick inte så bra då, och har återigen fått kontakt nu för att se vart det leder. Förra året så började han backa undan och inte höra av sig på flera dagar, från att han gjort det varje dag. Då tror jag att vi båda var brända och rädda för att bli svikna. Plus en massa annat som var ett  stort problem då.
     Nu har han återigen visat samma tendens till att backa undan.... Jag fattar inte varför! Det är ju han som tar kontakt med mig när vi inte hörts på ett tag och vill försöka med MIG. Jag har sagt flera ggr att jag har svårt att tro att det skall funka, men HAN vill. Jag är lite förtjust i honom ännu, det är jag. Men jag fattar inte... Känns som allt är på hans villkor oxå mest. Han som ringer, och hör han inte av sig så gör inte jag det heller, för att han inte ska backa undan.....
    Jag ligger verkligen inte på honom, kan jag inte påstå. Jag skulle gladeligen ha kontakt varje dag och prata som vi brukar, men när inte han hör av sig känns det meningslöst att själv höra av sig. Låter kanske töntigt, men detta stör mig! Frågade honom förra året, men han vart lite sur då tror jag. Vet inte jag...Är det jag som är fjantig?

• Svar på tråden Kontakt med ny kille, hur ofta är det normalt att prata/sms:a?
  • Anonym (Förstår)

Jag förstår precis vad du menar! Var själv i en liknande situation för ett tag sedan men valde att avsluta det.
    Hur jäkla jobbigt är det inte med en människa som är hur intresserad som helst i början och sen bara blir tystare och tystare, för att sedan vara lite på igen och sen backa och backa?!
    Jag brukar inte vara speciellt efterhängsen men denna killen gjorde mig knäpp i huvudet. Tänkte på honom hela tiden, varför han inte hörde av sig o.s.v.
    Tillslut bestämde jag mig för att det fick vara nog och la ner hela skiten.

Jag orkar inte med alla dessa spel. Varför ska man behöva fundera så mycket? "Han har inte hört av sig på ett dygn, då vill inte jag heller höra av mig" o.s.v.
    Nej ge mig lite raka enkla män!

• Anonym

Håller med ovanstående. Ge upp. Han verkar ju inte alls riktigt seriös. Jag tänker idag, äntligen göra slag i saken och säga åt min kar att nu får det vara nog. Vi har varit tillsammans i två är, han jobbar borta på veckorna. I början första månaden ringde han varje dag, nu ringer han aldrig. Vi bor ihop, men nog tycker jag att ska man ha en relation, han borta, så bör man även umgås på veckorna, genom telefon. Nej nu , dra,

• Anonym

Om man är kär i någon vill man väl hålla kontakten på något sätt varje dag? Det behöver ju inte vara ett långt telefonsamtal eller mail, men ett litet sms för att visa att man tänker på personen är ju inte orimligt. Det tar ca 2 min att skriva ett sms.

Jag och min sambo har varit ihop i tre år. Första året bodde vi i olika länder och sågs med 2-3 veckors mellanrum. Vi pratade, mailade eller smsade varje dag. När han åkte utomlands till franska landsbyggden så tog han sig till en telefonkiosk för att ringa mig några minuter.

När han är ute med vänner så skickar han alltid ett par sms under kvällen för att berätta hur han har det osv.

Om killen du dejtar inte hör av sig så är han inte tillräckligt intresserad. Kanske gillar han "jakten" men sen när han har dig så är det inte så intressant längre? Eller så kanske han har en partner redan och därför inte kan höra av sig så ofta?

Hur som helst, om du känner att det är något som är fel, så är det säkert så och då tycker jag du ska avsluta det hela.

• MarKatta76

Tack för svaren! Ungefär som jag tänker..:/ Ja han har tjatat på mig länge, när jag väl ger med mig så är det tydligen kul ett tag.....Tidigare har jag avslutat och han har blivit skitsur...Jag har liksom nog med mina depressioner och orkar inte med en velig kille dessutom. Jag hör inte av mig nu, vill ha nåt får han ta kontakt med mig.  Och DÅ tänker jag prata med honom om detta.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-16 07:24:37 följande:
    Om man är kär i någon vill man väl hålla kontakten på något sätt varje dag? Det behöver ju inte vara ett långt telefonsamtal eller mail, men ett litet sms för att visa att man tänker på personen är ju inte orimligt. Det tar ca 2 min att skriva ett sms.

Jag och min sambo har varit ihop i tre år. Första året bodde vi i olika länder och sågs med 2-3 veckors mellanrum. Vi pratade, mailade eller smsade varje dag. När han åkte utomlands till franska landsbyggden så tog han sig till en telefonkiosk för att ringa mig några minuter.

När han är ute med vänner så skickar han alltid ett par sms under kvällen för att berätta hur han har det osv.

Om killen du dejtar inte hör av sig så är han inte tillräckligt intresserad. Kanske gillar han "jakten" men sen när han har dig så är det inte så intressant längre? Eller så kanske han har en partner redan och därför inte kan höra av sig så ofta?

Hur som helst, om du känner att det är något som är fel, så är det säkert så och då tycker jag du ska avsluta det hela.
    Ja, fast det är ju väldigt olika i olika förhållanden och hur personer är. Inget är mer "rätt" än det andra.  Jag för min del hör aldrig av mig till min kille när jag är ute med vänner, om det inte är något särskilt. Inte bara för att berätta hur jag har det eller vad jag gör.

Jag har haft förhållanden där vi inte pratat eller sms:at exakt varje dag, utan att det kännts konstigt eller fel på något sätt.

Ang TS så behöver det inte alls betyda att han är otrogen eller inte tillräckligt intresserad, tycker mer det verkar som att han är rädd för förhållanden och att det ska bli för seriöst. Han kanske tycker att du inte hör av sig tillräckligt ofta.  Det du kan göra är antingen att strunta i honom om du inte orkar med en komplicerad kille, som han verkar vara.
    Eller så frågar du honom helt enkelt, blir han sur så får han bli det.
  • MarKatta76

Jag kunde inte låta bli att skicka sms igår...Fick svar att han tycker jag verkat likgiltig trots hans uppmuntran. Vet inte om vi missförstått varandra, men det är jobbigt! Eftersom han backade och ville fundera flera ggr i höstas så känner jag mig väldigt osäker på honom. Vi bor 15 mil ifrån varandra...

• enny signatur

Ni kanske borde ta ett riktigt samtal om det istället?

• Takex

Låter lite som att du är en back-up TS!

Jag tror helt och rent på att det inte finns några anledningar när man är kära och att det är normal att prata och sms så fort man får chansen! 

• Anonym

Jag tror mer att han är osäker.   Han har till och med sagt att han tycker TS verkar likgiltig och inte uppmuntrar honom, vilket leder till mer osäkerhet från hans sida och han vill inte heller höra av sig därför.  Medan TS tänker att hon inte tänker höra av sig förrän han gör det, det blir en ond cirkel. 
    Relationer är inte alltid så enkla att om man är kär hör man av sig jämt, gör man inte det är man inte kär.  Allt är inte svart eller vitt, och ibland finns det ett visst spel inblandat också.

Svar på tråden Kontakt med ny kille, hur ofta är det normalt att prata/sms:a?