Jag har nyligen varit i Turkiet med min 9-månaders lillkille!
Ang att ta med mat/vätska genom säkerhetskontrollen så är det inga problem! Man får ta med mat till bebis som ska ätas under resan.
Mitt handbagage kollade de inte alls även fast jag hade ett par burkar barnmat däri, varav den ena öppnad.
När vi skulle resa från Turkiet så blev jag stoppad o fick visa vad för vätska jag hade, o då hade jag t.o.m en skvätt vatten i en nappflaska. Men det var inte frågan om att vara tvungen att provsmaka, utan de ville bara se vad det var!
Så det där verkar vara olika!
Vi flög på kvällen o natten, så lillen sov konstant från det att vi kommit upp i luften!
Jag ammar fortf på kvällar o nätter, så han vaknade bara till nå'n gång o ville ha lite tutte, så det var ju praktiskt.
Man får ju ett eget litet säkerhetsbälte till de små, som ska spännas fast i den vuxnes, så bärsäle känns lite knepigt...?? Eller menar du att ha en sådan mellan start o landning?
F.ö så har man ju den lille i knät. På vissa flygningar finns möjlighet till en liten korg att fästa i taket (hatthyllan??) där bebisen kan ligga, men det är oftast bara på långflygningar tror jag.
Jag blev dock erbjuden en sådan till Turkiet, men min lille var för stor för en sådan.
Jag hade en resesulky med liggläge med. Himla praktiskt!
Parasoll rekommenderas dock, alternativt en tunn filt att skydda mot solen med.
Fråga gärna om det är nå't mer du undrar över!