• the W family

äta popcorn när man ammar?

Som rubriken lyder undrar jag lite hur det står till med popcorn och amning!?

Jag åt nämligen ca en halv påse micro popcorn igår o min 7veckors gamla son har i stort sett skrikit hela natten.
    Höga hjärtskärande skrik,samtidigt som han krupit ihop för han haft ont i magen! Han har inte kunnat slappna av utan åmat sig o haft stönande, klagande ljud för sig.

Han har precis börjat sova ca 5timmar innan första nattmålet men inatt har det varit knappt tre timmar mellan!

Började bli lite grinigt redan igår e.m ca 3-4 timmar efter jag ätit popcornen, därav jag misstänker att det är dom, övrigt matintag igår var "normalt" :)

Har så dåligt samvete om det är dessa stackars popcorn som ställt till hela hans natt med både sömn o mat o allt vad det innebär.  Han är fortfarande lite klagande, men det kanske inte har gått ur min mjölk än?

/W

• Svar på tråden äta popcorn när man ammar?
  • Trolovade

Har aldrig hört att man inte ska käka popcorn när man ammar, att dom kan få ont i magen om man äter mycket mjölkprodukter har jag däremot hört..

• kitiara

Det är inte vetenskapligt bevisat att något mer än mjölkprodukter kan påverka vid amning men personligen har jag märkt att min flicka får magknip av kaffe, kolsyrade drycker och spenat. Så även om det inte är bevisat så kan det säkert förekomma. Jag tycker det låter som popcornen, eller kanske nåt som du har på dem kanske? L reagerar på samma sätt som du beskriver att din pojke gör.

• the W family

Tack för era svar!
    Ja, jag tycker oxå det verkar som det vore popcorn...visst dom kan ha skrikiga nätter ändå..men det var så uppenbart, då det började några timmar efter jag mumsat...
    Hade ingenting på popcornen..men dom är saltade från start! =/

Nu är han helt slut stackarn efter en natt med knappt någon sömn..

Får hoppas att det ger med sig!

Det märkliga är att så fort jag ätit något "annorlunda" så reagerar han så här.. börjar bli väldigt trött på att inte ens kunna fika med bullar o kakor för då får han magknip. O det med råge, lite kniper dom ju, men han blir helt förstörd.
    Funderar på att ge upp det här med amning för varken han eller jag mår bra av det...

Svar på tråden äta popcorn när man ammar?