cystoskopi
Hejsan,
Ska göra en cystoskopi on en vecka och är jätte rädd,
någon som gjort det? hur ont gör det och hur har man efteråt??
Hejsan,
Ska göra en cystoskopi on en vecka och är jätte rädd,
någon som gjort det? hur ont gör det och hur har man efteråt??
Rädd eller orolig behöver du inte vara. Klart att undersökningen känns och är obehaglig men varar inte speciellt länge. Förösk att slappna av under tiden så kommer det att kännas bättre.
Efteråt känns det att någon har varit där och "pillat", svider när du kissar under en dag eller två men som blir bättre allt eftersom.
Lycka till! :)
jag har gjort flera cystoskopier på min sköldkörtel,,,dom har väldigt fina verktyg...brukar vara över på 5 minuter...men beror kanske på var cystan sitter.
Tack så mycket för svaret, hoppas att de går jätte fort.
Pissont och obehagligt som fan. Lite självkontroll och andning hjälper. Jag hatade varje sekund men gjorde lite mantran, drog ett par skämt och sa sakersom "Jaha, det här var ju inte det mest behagliga någon gjort med mig inte!" typ.
Det beror också på hur känslig du är, hur känsliga slemhinnor och nervändar är där nere. Men det kommer att gå över och när det är över är det över.
Tänk bara att det inte är något farligt.
aha ok..sorry!
FY, nä jag bokar av det och lever med alla dessa UVIN i stället, kommer aldrig fixa det där.
Det är inte så farligt alls!
Visst, det är ju inte skönt direkt, men jag fick tre omgångar av bedövningssalva, och efter det gör det inte alls ont. Det känns bara lite obehagligt, men inte alls så som jag var rädd för innan. Och då är jag ändå extremt öm och svullen i urinröret på grund av uretrit. Du fixar det!
Efteråt känns det ungefär som när du har UVI en dag. Svider och ömmar när du kissar, men inte alls så illa.
Det klarar du!