Till dig som är/har varit gravid. När dök finnarna upp?
Innan pluset eller efter pluset? Vilken vecka? Och när försvann de sen (v)? Var kom finnarna? Ansikte? Panna? Brukar du få finnar innan mensen? Om ja, lika mycket?
Innan pluset eller efter pluset? Vilken vecka? Och när försvann de sen (v)? Var kom finnarna? Ansikte? Panna? Brukar du få finnar innan mensen? Om ja, lika mycket?
Plussade i vecka 6, finnarna dök väl upp strax därpå. Har gått femton veckor nu och är finnig på ryggen, haft nån på brösten plus några få i ansiktet.
Brukar aldrig ha problem med finnar annars.
Jag fick först kanonfin hy i några veckor....såg helt perfekt ut. Det vände tyvärr och blev värdelns sämsta hy i princip över en natt eller två. Är i vecka 11 nu och har problem med finnar i ansiktet och på bröstet, haft det sedan v 7-8 ungefär.
Okej för mitt ansikte är fullt ser hemskt ut. Men det kan ju vara solen med, eller att jag ätit något olämpligt. Brukar aldrig ha finnar, men jag vet att jag hade förra gången jag var gravid.
Jag visste inte ens att finnar och graviditet hörde ihop. Jag känner mig plötsligt väldigt tacksam att jag har sluppit detta gissel under mina graviditeter.
Förr, när jag var yngre, brukade jag ibland få finnar i samband med mensen (innan den började) men även "mensfinnarna" har lyst med sin frånvaro under många år.
Jag fick finnar kring ÄL (får det nästan jämt, någon enstaka) på hakan och dom har suttit i fram till ca v. 12-13 och sedan har hyn varit fin. Är nu i v 27 och har inga finnar....så förhoppningsvis försvinner dom.
Fick finnar rätt tidigt, men minns inte exakt när. De blev värre ju längre graviditeten led och tillslut kunde jag inte sminka mig längre eftersom det bara blev värre. Fick på panna, haka, kinder, hals, bål och rygg. Det gick över ganska snart efter förlossningen, men är fortfarande inte helt bra (gått 4 månader). De på bål och rygg är borta, men får fortfarande hyfsat mkt plitor i pannan, på hakan och halsen.
Någon mer finnfylld???
Jag har inte fått några finnar alls.. är i vecka 39+5
Man behöver inte få finnar, de kan försvinna också.
Jag fick massa finnar, mest runt hakan o näsan, men jag tycker det va rät illa i hela ansiktet. Jag fick panik för jag trodde de skulle stanna kvar under hela graviditeten men sen runt vecka 14-15 nånting så blev hyn bättre än var den varit innan graviditeten och det känns även som att "rynkorna" försvunnit, eller de fina linjerna man har eller vad man kallar det :)
Inte alls på hela tiden .
Jag har finnar nu som jag fått i V .7. Får tvätta ansiktet två ggr om dagen annars kan jag räkna med att se ut som en könssjukdom i ansiktet sen. Får mest på kinderna och hakan. Jag brukar få innan mensen, men inte så mkt som nu. Huden är fet en halvtimme efter jag tvättat ansiktet. Brukar inte ha problem med finnar och acne annars.
Mina finnar började redan i v.4-5 och är idag i v.7.
Började med ansiktet och halsen och har nu fått ngn enstaka på bröstet och ryggen.
Hade massa problem med finnar på rygg och bröst förra graviditeten men det gick över runt v.20. Hoppas på det den här gången också.
Jag fick massa finnar på bröstet och ryggen ungefär samtidigt som pluset. Har aldrig haft problem med finnar tidigare på de ställerna. Har dock kunnat få någon enstaka i ansiktet då och då innan graviditeten och får det fortfarande. Är i v.30 nu och dom har inte förvunnit :( gissar på att jag inte kommer bli av med dom fören efter förlossningen nångång...
Jag har fått överallt, men nu har de börjar lugnat sig har bara lite i ansiktet och på ryggen. Men har haft massor där och bakom öronen av någon konstig anledning. Jag som annars har okej hy fick en väldigt konstig hy nu som gravid. Är inne i v 31 nu :)
Jag får inga finnar alls när jag är gravid. Min hy blir bara bättre o får finare lyster
Satt precis och undrade varför i helsinland min övre rygg är alldeles finnig,
usha... då är det vanligt då...:)?
Hade inga finnar som tonåring, fick det senare typ i 23 årsålder, eller 24 kanske, för när jag blev mamma första gången vid 25 års ålder så ploppade finnarna upp som faan efter grav.
Jag lärde mej använda ansiktstvätt, andra grav var det mycket bättre, hade finnar då i början lite extra mycket, men nu vid 29 års ålder har jag sällan finnar längre om man jämför med för några år sedan och nu vid tredje grav har jag inte haft några knappt, är ändå i v.28 nu.