• Gyllan

Spoling skötbord/ Hopfällbart skötbord?

Vi har nu flyttat och vårt gamla skötbord passar in längre. Funderar på IKEA:s Spoling, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20131830 eftersom ett hopfällbart vore praktiskt för oss och även för att tex kunna ta med det till landet i sommar.

Men funderar på om det kanske blir för litet? Våran tjej är 8 månader, men visserligen en liten sån. Väger drygt 7 kilo och är knappt 70 cm lång.

Ni som har haft detta skötbord, hur länge har ni kunnat använda det?

Eller om någon har något annat hopfällbart skötbord att rekommendera?

• Svar på tråden Spoling skötbord/ Hopfällbart skötbord?
  • Godisunge

Vi har ett sådant i våran pytte lilla toalett. Funkar kanon och tjejej som är drygt 1 kan fortfarande ligga där när det behövs utan problem. Har haft lite större barn på besök också, funkar även när benen hänger utanför om det inte rullas allt för mycke.

• EvaA01

Hej!

Är precis nybliven medlem och här och som blivande mamma i januari har jag börjat kolla på skötbord och just Spoling från Ikea. Jag var och kollade på ett skyltex igår i Kungens Kurva och det verkade stå stadigt när man vickade på det i sidled (längs långsidorna) men när man vickade på det på kortsidorna verkade det väldigt vingligt och ostabilt. Hur upplever ni det som använt det? Är det vingligt eller kan det bero på att 150 andra personer har vart där och känt efter och ungar som klängt?
    Eller, som Gyllan undrar, finns det andra hopfällbara skötbord som ni rekommenderar?

• jinxan

Köp ett hopfällbart från babyproffsen Istället! Billigare, säkrare och större!! :) högre oxå så barnet kommer i perfekt bythöjd..

• kitiara

Vi har det som jinxan skriver om från Babyproffsen och det är jättebra! 

• INFO

Vi har Spoling skötbord till vår son och använder det fortfarande, han är idag 15 månader. Har aldrig upplevt det som ostadigt och är väldigt nöjd med det. Mycket praktiskt att kunna fälla ihop det när man behöver.

• EvaA01
    INFO skrev 2010-09-25 00:50:04 följande:
    Vi har Spoling skötbord till vår son och använder det fortfarande, han är idag 15 månader. Har aldrig upplevt det som ostadigt och är väldigt nöjd med det. Mycket praktiskt att kunna fälla ihop det när man behöver.
    Tack för ditt svar, även om jag såg det först nu. Glad

Som det ser ut nu så lutar det åt att vi kommer köpa detta skötbord. Just för att vi har lite ont om plats i badrummet för att få plats med ett "vanligt" skötborg. Har heller inte hittat nåt annat ihopfällbart skötbord som jag tyckte var fint. Har dock hittat ett helt ok på Babyland, men det kostade närmare 1500kr och det tyckte jag var lite väl häftigt om man kan få ett bra skötbord från Ikea för mer än halva priset. Glad
Svar på tråden Spoling skötbord/ Hopfällbart skötbord?