• twin76

Hur kan jag bli piggare???

Hej hej!!

Känner mig ständigt trött och utmattad...tar vitaminer,,,rosenrot,,,,dricker kaffe m.m.
    Mina twins är 4 mån - men jag känner att det är en himla krävande tid...
    Dessutom känner jag mig oerhört låst....har ingen i släkten som kan eller vill avlasta en...

Har ni några TIPS?? Snälla ge mig nåd,,,

• Svar på tråden Hur kan jag bli piggare???
  • Tre skorpioner

Efter tre grviditeter som har gett oss en tös och dubbla tvilling pojkar
    så är det enda jag kan komma med är att SOVA så fort det går.
    Jag har fått lära mig att strunta i disk & tvätt & skitiga golv.

Sov så fort det bara går!

• Acelise

Håller med, skit i allt annat - prioritera SÖMN och VILA (bara att ligga på soffan och blunda lite eller titta rakt ut i luften kan vara vilsamt). 

Och gå ut mitt på dagen när det är som ljusast, så att du får dagsljus och fyller på de reserverna. 

• Indratvillingmamma

Förutom sömnen, ser du till att få i dig tillräckligt med mat? Dryck? Särskilt om du ammar är det jätteviktigt.
    Det kommer att bli bättre, det är den tröst jag kan komma med.

• Acelise

Amningen ja.. Ammar du?

Min son är 6 månader och jag ammar fortfarande mycket. NU kommer den stora tröttheten, precis som att kroppen säger "it's been fun, men nu får det här med amningen vara nog"...
    Fysiskt måste ju kroppen tycka det är skitjobbigt...

Jag dricker nog inte tillräckligt med vatten och smäller lätt i mig dåliga grejer som choklad eller kaffebröd när energin tryter istället för nyttigheter... 

• mianna

Pedant som man var innan  jag fick våra tvillingar så har jag lärt mig att stå ut med lite skit i hörnen och disk som väller över ibland för som jag lärt mig och ser det så MÅSTE MAN SOVA NÄR MAN FÅR TILLFÄLLE!!!
    Sov när dina barn sover, ät och sov, drick mycket om du ammar.
    Försök att äta "nyttigt" för att hålla en jämn blodsockernivå och undvika toppar o dalar.
    Det är mina råd. Jag ammade mina killar också till de var ca 6 mån. Det är jobbigt bitvis, man är så trött så man varken vet ut eller in och det känns som man går i sömnen,  men det blir bättre, precis som andra här har sagt.
    Lycka till
    A

• twin76

åhhh,,,tack för alla svar!!

Nej, ammar gör jag tyävrr inte längre

Men jag får passa på att vila när twinsen sover då

Cool

• Billabong

Som sagts förut; sov så snart båda bebisarna sover. Sömn är viktigt.

Äta, dricka är också grundläggande. Och vistas utomhus när det är ljust iaf en gång om dagen.

Har barnens andra förälder börjat jobba nu och det är det som bidrar till din (ökade?) trötthet? Kan den föräldern gå ner i tid om han/hon inte redan gjort det så att ni är hemma båda lite mer?

Svar på tråden Hur kan jag bli piggare???