• Soffiloffan

Vad kostar det att byta fönsterruta?

En av våra fönsterrutor här hemma har gått sönder, vad kostar det att byta en sån? Någon här som vet? Jag har sökt efter priser på nätet men hittar inget...

• Svar på tråden Vad kostar det att byta fönsterruta?
  • Philippa

ca 4-800 kr skulle jag tro....

Vårt fönster i köket gick öner för två år sedan och vi betalade 650 kr...

• Birgitta2

Beror helt på storleken. Men hemförsäkringen betalar, du betalar "bara" självrisken. Är det en liten ruta kommer du nog inte ens upp till självrisken. Är det ett panoramafönster blir det dyrt.

• Shea 1

Beror på vad det är för glas också, isolerglas är dyrare. En ruta kostade oss 1500 för ett år sedan.

• Soffiloffan

Ok tack så mycket för era svar!
    En fråga till bara, är det en glasmästare som byter rutan? För när jag kollade på nätet så verkade det bara vara bilrutor de sysslade med...
    Vilka är det annars som ska byta rutan? Dum fråga kanske, men jag har aldrig behövt byta ruta tidigare så jag har ingen aning

• Philippa
    Soffiloffan skrev 2010-06-16 13:38:49 följande:
    En fråga till bara, är det en glasmästare som byter rutan? För när jag kollade på nätet så verkade det bara vara bilrutor de sysslade med...
    Vilka är det annars som ska byta rutan? Dum fråga kanske, men jag har aldrig behövt byta ruta tidigare så jag har ingen aning
    Vi bytte vår ruta själv....
  • Soffiloffan
    Philippa skrev 2010-06-16 13:42:55 följande:
    Vi bytte vår ruta själv....
    Jaha gjorde ni det? Är det inte krångligt?
  • Birgitta2
    Soffiloffan skrev 2010-06-16 13:38:49 följande:

Ditt försäkringsbolag vet sådant. Där kan du också omg få veta vad din självrisk är om du inte har papperen tillgängliga. Glöm inte kvitto på rutan.

Svar på tråden Vad kostar det att byta fönsterruta?