• Loe

Ni som köpt Stokke Sleepi, vart hittar man lakan?

Ja som rubriken säger, var hittar man lakan till stokke sleepi? Kan man använda vanligt bäddset till spjälsäng även fast Stokke är oval?

Ni som köpt Stokke, är ni nöjda eller finns det nackdelar som man bör känna till?

Tacksam för erfarenheter från andra!

• Svar på tråden Ni som köpt Stokke Sleepi, vart hittar man lakan?
  • aprilbebis

Jag undrar också! Undrar även var du köpte sängen.....

• Loe

Jag har inte köpt den än, men tittar på blocket. De kostar 3500-4000 där. Men jag har nyss fått veta att jag är gravid så jag har ingen brådska med att köpa sängen än. :)

Men behöver man speciella lakan eller kan man ta vanliga?

• Catox9
    Loe skrev 2010-06-19 09:26:46 följande:
    Jag har inte köpt den än, men tittar på blocket. De kostar 3500-4000 där. Men jag har nyss fått veta att jag är gravid så jag har ingen brådska med att köpa sängen än. :)

Men behöver man speciella lakan eller kan man ta vanliga?
    Jag vet inte men jag kan tänka mig att eftersom sängen är speciell så kan det säkert finnas lakan som bara passar den..
    De är ju ganska duktiga på att ta betalt. Jag tror definitivt att man måste ha speciallakan till.
    Ring på någon av annonserna och fråga. Eller ring en återförsäljare.

Lycka till, hoppas det går bra med vanliga "billiga" lakan Glad
    //Cato
  • aprilbebis

Jag var på Babyland och kollade i helgen. Stokkes egna lakan (och övriga tillbehör) är snordyra, så om jag köper sängen kommer jag bädda med "vanliga" lakan, om man tar ett rätt så stort så kan man ju vika in så mycket att bebisen omöjligt kan dra loss det. Samma sak med täcke om man vill använda det. Vi kommer dock använda sovpåse. Det enda som jag tror kan behövas är deras egna spjälskydd.

• stor grön drake
    aprilbebis skrev 2010-06-21 08:54:33 följande:
    Det enda som jag tror kan behövas är deras egna spjälskydd.
    Varför då? Vi har iof en babydan classic ( www.indybel.com/images/T/babydanclassiccot2.jpg ) men det funkar utmärkt med ett vanligt spjälskydd. Jag har dragit det utanför varannan spjäla i fotändan och enstaka i huvudändan för att få det att följa rundningen. Bäddar med vanliga lakan utan problem, har aldrig åkt upp ens det minsta. Köpte även en vanlig madrass och skar till formen själv (begagnad säng).
    Har alltid varit kär i Sleepi och hade vi hittat en sån begagnad hade jag slagit till direkt. Men den vi har är oxå jättebra.
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • aprilbebis
    stor grön drake skrev 2010-06-21 09:00:00 följande:
    Varför då? Vi har iof en babydan classic ( www.indybel.com/images/T/babydanclassiccot2.j... ) men det funkar utmärkt med ett vanligt spjälskydd. Jag har dragit det utanför varannan spjäla i fotändan och enstaka i huvudändan för att få det att följa rundningen. Bäddar med vanliga lakan utan problem, har aldrig åkt upp ens det minsta. Köpte även en vanlig madrass och skar till formen själv (begagnad säng).
    Har alltid varit kär i Sleepi och hade vi hittat en sån begagnad hade jag slagit till direkt. Men den vi har är oxå jättebra.
    ahh... så kan man ju göra, smart. Tänkte inte på det. Jag tänkte bara på att ett vanligt spjälskydd nog var för långt, framförallt om man vill ha minikorgen först.
  • stor grön drake
    aprilbebis skrev 2010-06-21 11:45:27 följande:
    ahh... så kan man ju göra, smart. Tänkte inte på det. Jag tänkte bara på att ett vanligt spjälskydd nog var för långt, framförallt om man vill ha minikorgen först.
    Ja, men då kan man vira den runt på utsidan, det gjorde vi när vi hade ena långsidan borta i början. Vi drog igenom det och vände, men du kan ju fortsätta åt samma håll, fast på utsidan bara.
    Kist minikorgen var en av grejerna jag är total-kär i på sleepin
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
Svar på tråden Ni som köpt Stokke Sleepi, vart hittar man lakan?