• Anonym (slapp)

    När märkte ni skillnad efter knipövningar?

    Födde mitt andra barn för 6 veckor sen och plockade fram mina smartballs idag glad i hågen och skulle ge mig ut på en rask promenad med dessa inne men hann inte längre än några steg ut från badrummet innan jag känner hur dom är på väg ut! Skrikandes Har slarvat väldigt med knipövningarna så egentligen får jag väl skylla mig själv, men när började ni känna resultat av vanliga knipövningar? Skulle ju gärna vilja kunna hålla dessa inne iaf så jag kan få hjälp av dom i träningssyfte... Längtar ju efter att kunna ta upp sexet igen oxå, men just nu känns det inte allt för angenämt med tanke på hur slappt det verkar vara där nere Skäms

  • Svar på tråden När märkte ni skillnad efter knipövningar?
  • Anonym

    Har för mig att instruktionen till Apotekets kulor rekomenderar att man ligger ner i början för att få upp muskler nog att kunna stå och gå med dem.

    Förresten behöver du inte vänta på att du tränat musklerna. Man kan anpassa vinkel och djup för att båda ska ha det skönt ändå och orgasmer är bra träning för bäckenbotten. Oskyldig 

  • Anonym (slapp)
    Anonym skrev 2010-06-16 13:46:22 följande:
    Har för mig att instruktionen till Apotekets kulor rekomenderar att man ligger ner i början för att få upp muskler nog att kunna stå och gå med dem.

    Förresten behöver du inte vänta på att du tränat musklerna. Man kan anpassa vinkel och djup för att båda ska ha det skönt ändå och orgasmer är bra träning för bäckenbotten. Oskyldig 
    Jag får prova det då Du vet inte hur många knip man ska göra för att det liksom ska vara effektivt?

    Hehe, jo iofs men jag tror jag bara skulle ligga och tänka "undra om han tycker att jag är slapp nu" Obestämd
  • Anonym (ahhhhh....)

    Onanera! Att få orgasm är ett skönt och effektivt sätt att träna kärleksmusklerna förutom att gå med kulor. Och betydligt roligare...

    Inom ett år utan kulor men med nästan daglig onanistund på egen hand tycker min man att jag är tajtare än jag någonsin varit...även i jämförelse med innan vi fick barn.

    Låter kanske som lång tid men lovar att vi hade mycket kul på egen hand och tillsammans så tiden flög Flört

  • Anonym (slapp)
    Anonym (ahhhhh....) skrev 2010-06-16 14:32:43 följande:
    Onanera! Att få orgasm är ett skönt och effektivt sätt att träna kärleksmusklerna förutom att gå med kulor. Och betydligt roligare...

    Inom ett år utan kulor men med nästan daglig onanistund på egen hand tycker min man att jag är tajtare än jag någonsin varit...även i jämförelse med innan vi fick barn.

    Låter kanske som lång tid men lovar att vi hade mycket kul på egen hand och tillsammans så tiden flög Flört
    Får kanske köra på både och då
  • redneck girl

    6 veckor är väl inget.knip på så ska du se att det blir bra.ha sex och onanera ,för då tränar du med.

  • Anonym (slapp)
    redneck girl skrev 2010-06-16 15:36:13 följande:
    6 veckor är väl inget.knip på så ska du se att det blir bra.ha sex och onanera ,för då tränar du med.
    Nä du kanske har rätt, men blev ju nästan skräckslagen då dessa gigantiska kulor bara glider ur mig så
  • redneck girl
    Anonym (slapp) skrev 2010-06-16 15:46:53 följande:
    Nä du kanske har rätt, men blev ju nästan skräckslagen då dessa gigantiska kulor bara glider ur mig så
    här glider inget ut,jag har ju fött några busar så....men det tar tid.inget sker över en vecka.knip lite nu och då.ha sex,och knip.tänk inte på det och vips!!
    har man fött några barn så är knipet jätte viktigt.men det är aldrig för sent att börja liksom.har man fått ett barn,brukar de gå i hop av sig själv i regel.men knipa är nyttigt .så ha så kul och knip i sommar;)
  • Lis Alm

    Det beror på hur bäckenbottenmuskulaturen är när man börjar träna, hur lång tid det tar innan man märker resultat. Men mellan 6-20 veckor med dagliga knipövningar. 


    Ligg ner till att börja med, det är lättare att hitta knipet då och det är bra om man inte kan hålla kulorna kvar i stående ställning. 


    Knip ca 10-15 gånger är mitt tips. Till att börja med så kanske man inte kan hålla knipet längre än 2 sekunder (om man ens klarar och märker det. men fortsätt att kämpa om du inte känner av knipet, för till sist så känner man en fjärilslätt rörelse och sedan blir det mer och mer). 


    Kan man hålla knipet 5 sekunder så gör man det, vilar 5-10 sekunder innan man gör nästa osv. Med tiden märker man att man kan hålla kvar knipet längre och längre. 


    Man ska också knipa så hårt som man kan. Växla mellan dessa. 


    Vill man läsa mer om knipövningar så kan man göra det här


    Lycka till med träningen! 


     


     


     

Svar på tråden När märkte ni skillnad efter knipövningar?