• AndreasLu

Ihållande diarré

Hej, Tänkte nu höra efter med folket här om ett bekymmer jag har.
    Har haft ihållande diarré i nu 6 dagar, inget illamående eller liknande, utan bara diarré.
    Vatten tunn sådan. Vet att jag är laktosintolerant så har inget med det att göra.
    Tänkte höra om nån av er har/haft eller känner nån som har/haft dessa besvär?
    Och vad kan dom se på ett avföringsprov??

• Svar på tråden Ihållande diarré
  • skypigveon

dom kan se en massa saker. Om det finns blod, om det finns oönskade bakterier eller amöbor eller andra parasiter. Dom kan oxå se om du har förhöjda vita blodkroppar i tarmen.

• AndreasLu

Okej.
    Tack för det svaret. För med min tur känns det som att dom inte hittar något. Så typiskt, så får man gå igenom massa undersökningar m,m. Men vore ju en lättnad och höra om folk upplevt samma problem..

• Joico

Har du provat att ta nåt bra-för-magen? Typ Proviva. Eller något stoppande, typ banan? Eler i värsta fall ett diarée-piller?

• AndreasLu

Provat det mesta, bananer, proviva, blåbärsoppor, koltabletter som dimor samt imodium, som hjälpt morgonen efter men sen är det samma visa.. Vet inte hur länge jag klarar av att ha det här...

• jessamy

Hej.
    Har du varit utomlands någonting?
    Går det för långtid så sök din familjeläkare så han kan ta prover och se hur vätskebalansen är i kroppen.
    Drick vätskeersättning.

• AndreasLu

Nej, det första läkarna frågade. Vätskeersättning dricker jag varje dag. Ska kontakta läkaren imorgon igen ang vätskebrist samt näringbrist.. Bygger ju upp en rädsla om att äta då man vet konsekvenserna.

• Joico

Då ska du absolut ringa läkaren imorgonbitti! Lycka till

• jessamy

Berätta hur det gick.

Har du umgåtts med någon som varit utomlands? Ätit gammalt kött/kyckling?

• AndreasLu

Ringde dit, dom har inte hittat någon av dom enklare vanliga bakterierna . Antar att dom fortsätter "odla" , Kanske du vet jessamy? såg att du var sjuksköterska.
    Men ska iaf dit imorgon och kolla upp vätske/näring samt fortsatt undersökning.
    Ja alltså, jag trodde direkt att det var salmonella eller så, jag åt färdig grillad kyckling för 2 veckor sen och blev sämre i magen sen dess. Men jag vet inte..

• AndreasLu

Och nej, inte umgåtts med nån som varit utomlands vad jag vet.. Tack för att ni tar er tid.

• AndreasLu

Har även gått ner ca 6 kg. Lite mera kanske.

• AndreasLu

Har nu varit hos läkaren. Provade själv under gårdagen att inte äta någonting med gluten, och jag kände mig relativt mycket bättre, men läkaren påstod att ytterst ytterst sällan får man diarre av gluten? Hah, jag mena, jag känner säkert 10 pers som haft problem med det. Typiskt att man får världens sämta läkare som inte lyssnar till en. Då sa jag, då kan jag gå hem och äta pasta nu då, Men då vart det inte bra helt plötsligt om jag trodde jag hade gluten??

Jaja, hoppas det håller i sig nu bara. . Är som sagt inte BRA än men bättre..

Svar på tråden Ihållande diarré