• Bonanza

Har du lika roligt på festen nykter?

"Man kan ha precis lika roligt utan alkohol" brukar det heta när man diskuterar alkoholfria fester. Och ja, det är klart att man KAN. Men sannolikheten är mindre än om man dricker alkohol.

Så, om du ska gå på fest (inte släktmiddag, inte parmiddag, inte barnkalas - fest!), har du då precis lika roligt som spik nykter?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du lika roligt på festen nykter?
  • Soul

Nej, men jag har förbaskat mycket roligare dagen efter om jag varit nykter.

• Terryleene

Nej absolut inte. Folk som aldrig dricker eller som inte druckit alkohol på mycket länge har säkert lika kul utan alkohol som jag har med, men jag har definitivt roligare om jag dricker.

skriver typ aldrig www.terreleene.blogg.se
  • wity

Nej, absolut inte! Skål

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ BF 100807 ♥
  • Terryleene
    Soul skrev 2010-06-16 21:36:13 följande:
    Nej, men jag har förbaskat mycket roligare dagen efter om jag varit nykter.
    Det är typ det som får mig att stå ut med att vara nykter. Ja, och att det är dumt att dricka när man är gravidDrömmer.
    skriver typ aldrig www.terreleene.blogg.se
  • Trollet Ludenben

Jag har roligare som nykter för då slipper jag sitta och tvinga i mig alkohol för sakens skull.

Älskade ungar
  • Kazeer

Ja, absolut. Om jag dricker alkohol, så blir jag så trött att jag bara vill sooooova.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Bangbang

Jepp har minst lika roligt. Beror ju också på hur man definerar roligt.

• La Lola

Ja det har jag nog.

Men jag råkar gilla cider så då dricker jag det när det är fest.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Michisen

Annat - beror ju på festen. Ett jävligt tråkigt sällskap blir ju inte roligare ifall jag hinkar en flaska tequila, medans en del fester jag varit på spik nykter har varit fruktansvärt roliga även fast jag inte druckit en droppe...

Men om frågan är ifall jag -kan- ha lika roligt eller roligare nykter så ja, jag kan det.

Ifall jag inte är gravid eller så ser jag däremot inte någon större anledning till att vara det, eftersom jag nu råkar tycka att det är väldigt trevligt att ta en eller annan alkoholhaltig dryck på kvällskvisten och bli lite lagom lullig så där så jag fortfarande kommer att vakna nykter och någorlunda nyter.

Svar på tråden Har du lika roligt på festen nykter?