• lakritstrollet

Vad leker era 4-åringar med?

Leksaksberget bara växer men det känns inte som om vår 4,5-åring (pojke, om det nu spelar in..) har någon riktigt bra, rolig leksak. Vad tycker era om att göra? Nu på sommaren när man kan vara ute mycket så är ju allt mycket roligare, men de regniga dagarna, när man har målat med vattenfärger/fingerfärger, lekt med lera, pusslat...

• Svar på tråden Vad leker era 4-åringar med?
  • MissAdelaide

Min son är otroligt sportintresserad och en utemänniska så alla slags saker som man kan leka med i trädgården går hem ganska bra.

Inne är han helt omöjlig och vill inte leka själv alls utan kräver att vi är med honom och det går ju inte alltid. Känns som han kräver en utmaning för att det ska var intressant. Han har en grej som det följer med olika mallar till med olika slags utmaningar. Man trycker på t.ex olika bilder som hör ihop. Om man svarat rätt lyser en lampa. Väldigt pedagogisk och han har lärt sig mycket bra pga den leksaken. Vi köpte den på Toys are us.

• Alcarinque

Min dotter leker mest rollekar med sina gosedjur. Oftast förskola Men annars så verkar hon inte ha så stort behov av saker utan kan lika gärna skapa en lek med två pennor Men visst leker hon med leksaker också. Favoriter just nu är nog Brio-järnvägen (fast det har den nog varit de senaste två åren iofs) och lego. Hon gillar och att måla/rita/skriva. Dega med play-doh, göra gipsfigurer och måla dessa.

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Tant Green

Min tjej leker med ungefär allt som inte är leksaker... hon leker mest rollekar och då är det ju kul med lite "rekvisita". Vi har t.ex. sparat olika biljetter och boarding card och sånt så leker hon bio, flygplan mm. Förstoringsglas, kikare och en gammal kamera är också kul. Också ritar hon skattkartor och gömmer och går på "skattjakt". Vi spelar också mycket spel, typ Uno, Svarte petter, Löjliga familjen och sånt.

• agnes3

rita, kolla i böcker, lyssna på ljudbok, dockskåpet, barbie, my little pony, doktor, restaurang, gunga....

• Standly

Min grabb leker mycket med "gubbar" av alla de slag. Det är riddare, pirater osv. Lego tycker han också är roligt. Han vill också gärna hålla på att skriva & gissa bokstäver, siffror & sånt.

• kutiom

Dottern här kör med rollekar där bilar och alla möjliga djur spelar sina respektive roller. Hon tycker även om att slå in presenter till allt och alla och tar då gamla tidningar som omslagspapper och slår in de teckningar hon gjort, en penna eller vad hon nu kan hitta. Det händer även att hon sätter på en sagocdskiva och sätter sig med tillhörande bok bredvid för att lyssna, det senaste har det mest varit vanlig barnmusik som hon suttit bredvid och trallat med på.

Svar på tråden Vad leker era 4-åringar med?