• Tigrino

Hur mycket dreglar era 3-månaders?

Bara lite fundersam. Sonen blev precis tre månader och har börjat dregla något hemskt. Fullt med saliv i munnen rätt ofta. Han tuttar på händer och fingrar och gnager på det han lyckas få in i munnen, han letar också efter sin tumme. Men han dreglar också utan att tutta på händerna och på saker. Blir ofta bubblor och det droppar på tröjan. 
    Min mamma tycker han dreglar mycket och undrade om han håller på att få tänder? Men det är väl för tidigt? Tydligen fick storebrorsan första tanden när han var fyra månader, och tappade dem tidigt också.

Vad tror ni? Dreglar era massvis också? Dumma mamma som sätter funderingar i skallen på en... Cool 

• Svar på tråden Hur mycket dreglar era 3-månaders?
  • anirac1

de gjorde min med å runt 4mån kom 2 bissingar å nu snart 6mån så forsar de än....

• Tigrino
    anirac1 skrev 2010-06-16 22:51:37 följande:

de gjorde min med å runt 4mån kom 2 bissingar å nu snart 6mån så forsar de än....

Ojdå, undrar om han får tidiga tänder också då! Glad
  • anirac1
    Tigrino skrev 2010-06-16 22:54:30 följande:
    Ojdå, undrar om han får tidiga tänder också då! Glad
    ja de är ju inte helt omöjligt.... min son fick ingen annan reaktion än frosande dvs inget gnäll, feber el lösmage :) å han tuggar gnor i munnen med ALLT!!!
  • Tigrino
    anirac1 skrev 2010-06-16 22:58:40 följande:
    ja de är ju inte helt omöjligt.... min son fick ingen annan reaktion än frosande dvs inget gnäll, feber el lösmage :) å han tuggar gnor i munnen med ALLT!!!
    Ska be dom kolla på BVC på fredag om de kan se några gaddar på väg ut. Han har varit jättegnällig idag, men kan ju vara nån fas just nu också. 
    Har någon i din familj också haft tidiga tänder? Tänkte om det är "ärftligt"! 
  • Elijza
    anirac1 skrev 2010-06-16 22:51:37 följande:

Går det bra att amma trots tidiga tänder? oroar mig mkt för det för jag har haft mkt strul med amningen.

Min tös dreglar också en hel del och beter sig så som din son TS. Vet inte om det är så på alla men vi har iaf skymtat tänderna ett bra tag nu.
  • moohl

Låter precis som min 3månaders. Har också funderat på tänder men hans syskon fick inte sina första förrän runt 1årsdagen

• Begga

Min lillkille har dreglat ganska sa mycket (dregellapp behövs varje vaken stund) i en hel manad.  Suger pa hander o försöker gnugga sin gom mot ALLT (till och med vara ansikten).  Inga tander so far....  Han ar 4,5 manader.

• Tigrino
    Elijza skrev 2010-06-16 23:04:20 följande:
    Går det bra att amma trots tidiga tänder? oroar mig mkt för det för jag har haft mkt strul med amningen.

Min tös dreglar också en hel del och beter sig så som din son TS. Vet inte om det är så på alla men vi har iaf skymtat tänderna ett bra tag nu.
    Burr, ja hur ska det gå att amma med tänder? Obestämd 
  • Tigrino
    moohl skrev 2010-06-16 23:06:43 följande:
    Låter precis som min 3månaders. Har också funderat på tänder men hans syskon fick inte sina första förrän runt 1årsdagen
    Jag hoppas de väntar lite till... både jag och hans pappa har dåliga tänder, så känns som att ju senare desto bättre. För han kommer säkert få ärva dom... ^^
    Men det kan ju skilja mkt mellan syskon också. Säg till om några tänder tittar fram!  
  • Tigrino
    Begga skrev 2010-06-16 23:07:09 följande:
    Min lillkille har dreglat ganska sa mycket (dregellapp behövs varje vaken stund) i en hel manad.  Suger pa hander o försöker gnugga sin gom mot ALLT (till och med vara ansikten).  Inga tander so far....  Han ar 4,5 manader.
    Det kanske kan vara något de har för sig också, utan att det behöver betyda tänder. Det kan säkert klia i munnen utan att de är på väg  
    Funderar skarpt på att knyta en haklapp i morgon Tungan ute 
  • anirac1

nu ammar inte jag*tack gode gud* ;) men de går säkert bra fast man får "NOG" räkna me ett å annat hugg =/
    om det är ärfligtt vet jag inte då varken jag el maken var tidiga...
    de lustiga är att en tandis kolla sonen på mån(mammagr) å inga bissingar syndes el var på väg enligt henne MEN på lör så såg jag  tydligt jomenvisst 2 HAR kommit upp =D

• anirac1

ett tips är om man är händig el har ngn som är de att sy lappar av frotteplast då dessa inte läcker igenom =)

• Tigrino
    anirac1 skrev 2010-06-16 23:14:40 följande:
    nu ammar inte jag*tack gode gud* ;) men de går säkert bra fast man får "NOG" räkna me ett å annat hugg =/
    om det är ärfligtt vet jag inte då varken jag el maken var tidiga...
    de lustiga är att en tandis kolla sonen på mån(mammagr) å inga bissingar syndes el var på väg enligt henne MEN på lör så såg jag  tydligt jomenvisst 2 HAR kommit upp =D
    Jo, och kommer de tidigt så är det väl svårt att få dem att förstå att det gör ont på morsan... 

Haha, där ser man Vi tycker oss se att det är något vitt på tandköttet där nere i mitten, men det kan ju vara något annat än tand också, kanske någon torskmojs.
    Nåja, hon får kika i alla fall  
  • moohl

Att de suger på sina händer är vanligt i den åldern sa de på bvc. Ska meddela om jag ser några tänder titta framFlört

• Tigrino
    moohl skrev 2010-06-16 23:17:16 följande:
    Att de suger på sina händer är vanligt i den åldern sa de på bvc. Ska meddela om jag ser några tänder titta framFlört
    Jovisst, de upptäcker ju sina händer mer och mer nu Kul att följa dag till dag hur fort de lär sig! 
  • anirac1
    moohl skrev 2010-06-16 23:17:16 följande:
    Mmm spännande kan info om att dom är förjälva vassa då sonen älskar bita mej så ca 0,5cm tand rad syns på armen. å säger jag AJ SOM DEN  så får jag ett underbart tokleende tillbaka*MORR*
  • Skogsflickan

Min är likadan...Blir 3 månader på lördag och har hållit på o dreglat i två veckor, bitit på ALLT som kommer i hans närhet, nappen till flaskan gnider han emot tandköttet...Sedan sitter han lååååånga stunder och äter på sina händer men det värsta är att när han bitit på dom o kladdat dom fulla med saliv vill han att ALLA ska smaka på dom...Blir skitsur om han inte får stoppa sin hand i munnen på oss...

• anirac1
    Skogsflickan skrev 2010-06-17 00:43:51 följande:
    Min är likadan...Blir 3 månader på lördag och har hållit på o dreglat i två veckor, bitit på ALLT som kommer i hans närhet, nappen till flaskan gnider han emot tandköttet...Sedan sitter han lååååånga stunder och äter på sina händer men det värsta är att när han bitit på dom o kladdat dom fulla med saliv vill han att ALLA ska smaka på dom...Blir skitsur om han inte får stoppa sin hand i munnen på oss...
    Jamen man ska ju dela med sej de vill ju ALLA att man gör =D el inte*URK*
  • Skogsflickan
    anirac1 skrev 2010-06-17 00:59:21 följande:
    Jamen man ska ju dela med sej de vill ju ALLA att man gör =D el inte*URK*
    ja speciellt till mig som ryser vid tanken av slem o dreggel....
Svar på tråden Hur mycket dreglar era 3-månaders?