• Skogsflickan

Gå över från Nan 1 HA till semper 2 lemolac...Hur??

Min son äterefter många byten Nan 1 HA sedan han var 10dgr gammal. Det enda som passade hans mage och till det får han semper magdroppar.

Tänkte byta till semper 2 lemolac när han blir 4 månader och undrar HUR man gör? Byter man bara rakt av?

I början fick han vanliga nan (förstoppning), semper 1 lemolac (förstoppning+magknip) och sedan började vi med Nan 1 HA. Då vet jag att vi bytte rakt av mellan ersättningarna utan problem, men nu börjar jag bli nojjig...

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Gå över från Nan 1 HA till semper 2 lemolac...Hur??
  • anirac1

En del kan vara känsliga för att byta rak av andra märks inget på.... Men du kan prova byta ut ngn skopa nan mot semper sen öka allt eftersom så magen vänjer sej långsamt annars byt rak av du lär märka om ngt blir "fel". Du kan ju alltid ringa din bvc å höra vad dom tycker.

• Skogsflickan
    anirac1 skrev 2010-06-17 01:04:10 följande:
    En del kan vara känsliga för att byta rak av andra märks inget på.... Men du kan prova byta ut ngn skopa nan mot semper sen öka allt eftersom så magen vänjer sej långsamt annars byt rak av du lär märka om ngt blir "fel". Du kan ju alltid ringa din bvc å höra vad dom tycker.
    aha! tackar så mkt! ska dit imorgon för vaccination av sonen...Tänkte att ibland får man bättre svar på fl än hos bvc...
Svar på tråden Gå över från Nan 1 HA till semper 2 lemolac...Hur??