• Mimmi03

hjälp?!!!

Min dotter är nu ett halvår och jag vill verkligen inte amma längre. Hon får gröt varje kväll, sen om hon har vaknat har jag prövat att ge flaska med välling/ersättning, och även några gånger innan hon ska sova, men hon vill verkligen inte ha.

På natten vaknar hon en gång och vill ha lite mat så jag måste ju ge henne då, men hon tar inte flaskan, så än så länge har jag ju ammat henne, men jag vill inte längre.

Har testat tre olika nappar på flaskorna, och även olika välling och ersättning. och det ser endast ut som om hon bara betämmt sej för att hon inte vill ha utan ska ha mammas tutte.
    men jag vet inte så snälla..

Hur ska jag göra? 

• Svar på tråden hjälp?!!!
  • Saruten

Sluta erbjud bröstet så ofta. Erbjud alltid flaska först, vill inte barnet, erbjud igen och sen bröstet som sista utväg kanske??

• Saruten

Kanske ska tillägga också att min son vägrade flaskan också, total vägrade verkligen han vägrade napp också. Det var först när min mjölk började sina runt 4 månader som han ville ta flaskan. Han märkte antagligen att maten fanns i flaskan men inte i bröstet.

Testa testa testa olika flaskor och nappar. Vi hittade MAM Anti-colic flaskan och den har han fortfarande. Han verkade tycka den var lite "godare" än dom andra flaskor och nappar.

Lycka till!!

• Helene70

Låt pappan sköta matningen en hel helg(när han är ledig). Dig förknippar hon ju med mat-i-tuttarFlört  

• Mimmi03

Tack för alla tips...
    Nu tar hon flaskan och vällingen, men hon vill ha vällingen rumstempererad inte varm..
    OCh hon verkar ju må bra av det och hon dricker så det är jätte bra... :D

• pluppen200

en av tjejerna i min föräldrargrupp trugade i sin dotter ersättning med hjälp av en medicinspruta för hon ville inte ta flaskan till att börja med, Tillslut insåg hon att hon blev ju mätt av ersättningen och tog då flaskan utan problem sen.

• Mimmi03
    pluppen200 skrev 2010-06-27 21:29:07 följande:
    en av tjejerna i min föräldrargrupp trugade i sin dotter ersättning med hjälp av en medicinspruta för hon ville inte ta flaskan till att börja med, Tillslut insåg hon att hon blev ju mätt av ersättningen och tog då flaskan utan problem sen.
    Jaha okej det va som tusan, ja det finns många sätt. :D
Svar på tråden hjälp?!!!