• samsara

Sjuksköterskestuderande,se hit! Gällande antagningspoängen

Nu börjar jag bli nervös. Jag har slitit som ett djur för att få mina slutbetyg och nu sökt in till min drömutbildning, sjuksköterska. Jag vet att vi får besked i mitten av juli,men tankeverksamheten snurrar ändå såklart.

Så min fråga är, vilka MERITVÄRDEPOÄNG samt resultat på HÖGSKOLEPROV kom ni in på och på vilken skola?

Jag har bara 14,2 i MV poäng och 0,8 högskoleprov, är sökande i direktkvoten. Det ser inte så bra ut för min del:(

Älskade barn, Engla 26/7-06 och Linux 10/6-08
  • Svar på tråden Sjuksköterskestuderande,se hit! Gällande antagningspoängen
  • Tecken

Jag är inte sjuksköterska, men vad menar du med MERITVÄRDEPOÄNG? Menar du ditt BG-snitt eller menar du BG + meritpoäng? Den här terminen är första gången meritpoäng används.

Statistik över antagna hittar du på: www.studera.nu

• samsara

Jag kan inget om detta med poäng osv,men när jag loggar in på Studera står där att mitt MV är 14,2. Vad innebär detta, är det poängen jag söker in på? Som sagt, kan inget om detta men vill gärna lära mig att förstå:)

Älskade barn, Engla 26/7-06 och Linux 10/6-08
  • Cinza

MERITVÄRDEPOÄNG vet jag ingenting om men jag hade 1,5 på högskoleprovet och jag kom in i Göteborg vid andra antagningen. När första antagningsbeskedet kom låg jag som 5:e reserv tror jag . I Borås hade jag dock kommit in från början.

• JA77

Grejen är att det inte spelar någon roll - antagningspoäng varierar mellan terminer, år och lärosäten. Jag kom in på betyg 14,6 för en massa år sedan, men den kunskapen har inget värde för dig eftersom det varierar så, som sagt. Bättre att kolla antagningsstatistik på www.vhs.se.

Svar på tråden Sjuksköterskestuderande,se hit! Gällande antagningspoängen