• MiloLK

varför kan mina släktingar aldrig lyssna på hur jag vill att man ska >göra med mitt barn???

bläääää! måste skriva av mig.
    Jag, min sambo och son är på vårat landställe med min mormor , morfar och moster. De ska lägga sig i allt jag gör och vägrar lyssna på vad jag har och säga.

I morse ville min mormor gå ut och gå med min son och visst fick hon det men jag vill inte att han ska sova kl 9 på morgonen för då blir hela vår dagsrutin förstörd sedan. Han sover bara en gång per dag. Visst säger hon.
    Kvinnan kommer inte tillabka med ungen och nu ringer jag och kollar vad de gör? Jo då sover han likt förbannat i vagnen och har gjort det i 2 timmar.

Han somnar alltid om man ska ut och gå i vagnen på morgonen och hon sa att han skulle gå och att om han blev trött skulle hon gå tillbaka men det struntade hon blankt i.
    Han kommer vafra helt slut i eftermiddag och somna supertidigt vilket kommer resultera i att han vaknar mellan 4 och 5.

Det är bara ett exempel av måååånga. Igår när det var nattning ville han absolut inte sova och både mormor och moster stormar in var 5e minut och vill ta upp honom när JAG försöker få ungen att somna genom att sjunga, vagga, läsa saga .. ja ALLT.

Är det konstigt att jag blir arg? Borde jag åka hem? Vi ska vara kvar i 2 veckor till........Känns inte alls kul när de kan respektera min barnuppfostran.....

• Svar på tråden varför kan mina släktingar aldrig lyssna på hur jag vill att man ska >göra med mitt barn???
  • Pickeli

Sätt ned foten och säg ifrån! De vill bara vara hjälpsamma och snälla, de förstår inte att det stjälper mer än det hjälper.

Säg att du verkligen uppskattar att de hjälper till och är angelägna men att de faktiskt måste lyssna på dig för att sonen ska få bra rutiner och må sitt bästa!

Google it!
  • MiloLK

jo ja vet men jag har verkligen sagt till ! jag blev jättesur nu när jag pratai telefonen men hon bara prata i munnen och sa "såhär är det,vi får hjälpas åt".............. det där hjälper inte mig.. det där ställer ju bara till det... Hans dag kommer oxå bli helt förstörd också stackarn.

• LisaDaniel

Säg åt kärringarna att lägga av med det dom håller på med, det är DU som uppfostrar ditt barn, inte dom.

/Daniel

• MiloLK

:P

Åk hem om det inte passar fnäste min moster precis ur sig!

• Pickeli
    MiloLK skrev 2010-06-17 11:05:06 följande:

Då är det precis vad jag skulle gjort.
    Google it!
  • MiloLK

aaa.... tråkigt som fan bara när man vill ha en trevligt semester. suck....

• Newbride2008
    MiloLK skrev 2010-06-17 11:05:06 följande:

Jag skulle packat väskan och dragit direkt, utan tvekan! Vad respektlöst!!
  • MiloLK

Nu var det droppen! Jag gör i ordning lunch och ungen vill ha mer ketchup och jag säger nej! då kommer mortamor och ger han mer ketchup! sen kommer min moster och lyfter upp ungen och går iväg och ttvättar hans händer mitt i alltihopa medan han sitter och äter????? Nu är det krig. Nu ska ja in på sj och kolla tågbiljetter,,,

Finns det någon som har varit med om liknande?

• Newbride2008
    MiloLK skrev 2010-06-17 11:34:40 följande:
    Nu var det droppen! Jag gör i ordning lunch och ungen vill ha mer ketchup och jag säger nej! då kommer mortamor och ger han mer ketchup! sen kommer min moster och lyfter upp ungen och går iväg och ttvättar hans händer mitt i alltihopa medan han sitter och äter????? Nu är det krig. Nu ska ja in på sj och kolla tågbiljetter,,,

Finns det någon som har varit med om liknande?
    Jag har varit väldigt tydlig hela tiden, även när jag var gravid att det är min och min makes sätt som gäller. Vi har redan nu sagt att de inte får ge honom godis och frukt förräns vi säger att det är ok eftersom vi planerar att inte introducera det förrän han själv blir intresserad. Jag är ganska bestämd av mig och det vet både mina föräldrar och min mans så de vågar nog inte utmana ödet
  • MiloLK
    Newbride2008 skrev 2010-06-17 11:56:17 följande:
    Jag har varit väldigt tydlig hela tiden, även när jag var gravid att det är min och min makes sätt som gäller. Vi har redan nu sagt att de inte får ge honom godis och frukt förräns vi säger att det är ok eftersom vi planerar att inte introducera det förrän han själv blir intresserad. Jag är ganska bestämd av mig och det vet både mina föräldrar och min mans så de vågar nog inte utmana ödet
    härligt.. jag har sagt detsamma me tydligen inte arit tillräckligt tydlig... haha.
Svar på tråden varför kan mina släktingar aldrig lyssna på hur jag vill att man ska >göra med mitt barn???