preventivmedel som "tar bort" mensen!
Hej, finns det något preventivmedel som tar bort mensen? Jag är inte bra med piller, och ja, det är väl inte bra att ta piller utan paus? Men tex sprial, p-stav eller liknande? Finns det något som funkar?
Hej, finns det något preventivmedel som tar bort mensen? Jag är inte bra med piller, och ja, det är väl inte bra att ta piller utan paus? Men tex sprial, p-stav eller liknande? Finns det något som funkar?
Min syster har faktiskt i samråd med gynekolog börjat ta p-piller 3 kartor i ett svep innan hon pausar för mens, av ingen värre anledning än att hon inte gillar mens.
Hormonspiral, minipiller och p-stav tror jag kan ta bort mensen (iaf för en del) men kolla med en gynekolog/barnmorska. Ta bara inte kopparspiral för då kan jga lova dig att du blöder! :D Jag har det själv och visst är det praktiskt att inte behöva tänka på kondom (blir för torr av p-piller, har provat alla) men jag blöder nästan två veckor i månaden, mer eller mindre...
Hoppas du hittar något som passar!
jag hade p-stav och jag hade inte mens på 3 år.
men det är ju olika för alla, en del får mer mens o del som vanligt o del inget alls...
testa
P-spruta kan ta bort mensen och hormonspiral också, men det är individuellt.
P-spruta..För mej är det ett fantastiskt p-medel
Ingen mens och inget "komma ihåg-piller-trixande"
Depo-provera heter den och man tar den var 3:dje månad
P-stav & p-spruta KAN ta bort mensen men du kan lika gärna blöda hela tiden. Spiral är väl samma sak men jag tror det är vanligare att man blir helt blödningsfri med spiral.
Jag har för mig att redan har barn va!? Då brukar bm rekomendera spiral för att det påverkar kroppen minst.
Om man har en spiral och det visar sig att man blöder hela tiden, kan man ta ut den direkt då?
När du stoppar in p-stav så får du bedövningsplåster 1 timme innan.
Man känner inget alls..samma sak när man ska plocka bort den..