• rebecku

tillväxt UL i v.39!!!!

Kom just hem från barnmorskan och ska strax åka på tillväxtultraljud!!
    har aldrig tidigare behövt gå på sånt då jag följt kurvan fint.

Nu hade magen inte vuxit på 2 veckor.
    För två veckor sedan var den 34 cm nu visar den 33 cm!!!
    Barnet var fixerat redan för två veckor sedan så det är därför jag ska på tillväxtUL.. för att kolla om nått är fel.

Vad kan vara fel tror ni? vad hade ni för magmått i v.39? Beräknad 25/6..

Blir ju orolig :(

minmoa.se BLOGGEN OM MIN DOTTER
  • Svar på tråden tillväxt UL i v.39!!!!
  • StrongButFragile

Jag är i vecka 39 nu och hade för två veckor sen 34, denna vecka 35. Min BM säger att man inte ska bry sig så mycket om det varierar lite för det kan vara svårt att mäta exakt mellan gångerna med måttband, bebisen kanske ligger annorlunda eller något. Det är säkert bra med din bebis!

• Michisen

Jag fick gå på tillväxt-UL med, hade också ett lågt SF-mått. De räknade med att jag skulle få en liten bebis. Han vägde 3975 gram och var 53 cm lång två veckor efter tillväxtultraljudet...

• vi5

men har inte magen sjunkit nu när du närmar dig förlossning för barnet sjunker ju ner & då sjunker ju magen med...

• rebecku

Jo den har sjunkit mkt senaste dagarna och de sa jag till barnmorskan men hon tyckte endå vi skulle kolla upp de.
    Hoppas allt är bra.

vad gör dom om moderkakan funkar dålig och den får i sig för lite näring? Sätter de igång förlossningen då?

• beccazin

Jag var på tillväxtUL idag pga att bebis inte växt sen v.37, är nu i v.40 Har Sf-mått: 35
    Han låg inom kurvan dock något i underkant och uppskattad vikt var 3018 gram.
    Det var mer för att jag skulle känna mig lugn som jag fick ett UL. Dom brukar ju sjunka ner i bäckenet i slutet.

• rebecku

Nu är jag hemma från UL. Allt såg bra ut.

Han väger nu 2900 gram och föder jag på bf gissade hon på 3100 gram så. Liten bebis!
    Behöver man storlek 50 på kläder då? Har typ bara storlek 56 hemma.

• Drömmerdrömmar

vad bra att det såg bra ut.
    mitt såg okcås bra ut och mitt sf mått växte inte på mååånga veckor på slutet. det kan t.om minska i slutet ju eftersom bebisen sjunker allt längre ner, konstigt att dem skickade dig på tillväxt ul pga det :S

• Neos mami

jag var på tillväxt ul i v 33 med sonen, då skulle han väga 3200 när han föddes. gick över 5 dagar och ut kom en på 4245. litar inte ett dugg på deras viktuppskattningar.

• Michisen
    rebecku skrev 2010-06-17 15:11:31 följande:
    Nu är jag hemma från UL. Allt såg bra ut.

Han väger nu 2900 gram och föder jag på bf gissade hon på 3100 gram så. Liten bebis!
    Behöver man storlek 50 på kläder då? Har typ bara storlek 56 hemma.
    Du, de gissade på att min son skulle vara under 3000 gram som sagt, (han vägde närmare fyra) du klarar dig på 56-storleken, lite för stort i sommarvärmen gör ju inget direkt.
    Skulle du sakna något i 50 så går det ju att köpa då, det har de inte särskilt länge...

Bra att allt såg bra ut!
  • vi5
    Michisen skrev 2010-06-17 16:35:24 följande:
    Du, de gissade på att min son skulle vara under 3000 gram som sagt, (han vägde närmare fyra) du klarar dig på 56-storleken, lite för stort i sommarvärmen gör ju inget direkt.
    Skulle du sakna något i 50 så går det ju att köpa då, det har de inte särskilt länge...

Bra att allt såg bra ut!
    nej håller med enstaka plagg räcker i stl 50 :)
  • rebecku

Ska köpa en body och en byxa imorn i storlek 50.
    Vi hade endast en dress i storlek 50 såg jag och resten i 56 så kan ju vara bra med ett till :D

• idamedi

Hej
    Såg att denna tråd är exakt det som händer mig nu.
    Mitt SF mått har sjunkit från förra veckan. Nu har jag SF 32 cm. Är i vecka 40+4.
    Ska göra tillväxt ul imorgon..:(  Är jätte orolig.

Svar på tråden tillväxt UL i v.39!!!!