• Här och nu

Ger ni presenter från båda till dagis/skola?

Inte tänkt att bli en debatt. Bara undrar om ni som inte lever med era barns andra förälder, skriver från "Kalle med familj", Kalle, Pelle o Stina; barnet, syskon o mamma/pappa eller hur gör ni? Jag skriver i regel mitt barns namn, syskonets o mitt. Nån gång har exet meddelat att han köpt egen present. Annars vet jag inte hur han gör.

• Svar på tråden Ger ni presenter från båda till dagis/skola?
  • attvaramammaärdetbästa

oj köper alla barnen varsin present till fröken?! På vår förskola lägger alla "barnen" en tjuga och så är det någon förälder som köper nått. Jag bor själv med min son, men vi behöver inte fundera eftersom det är alla barnens namn som står på kortet. Om vi gjorde på ditt sätt skulle jag nog bara skriva barnets namn på kortet för att slippa konflikten.

• Här och nu
    attvaramammaärdetbästa skrev 2010-06-17 19:26:34 följande:
    oj köper alla barnen varsin present till fröken?! På vår förskola lägger alla "barnen" en tjuga och så är det någon förälder som köper nått. Jag bor själv med min son, men vi behöver inte fundera eftersom det är alla barnens namn som står på kortet. Om vi gjorde på ditt sätt skulle jag nog bara skriva barnets namn på kortet för att slippa konflikten.
    Ibland samlar vi gemensamt också, men jag föredrar att alltid ge nåt litet till varje personal.
Svar på tråden Ger ni presenter från båda till dagis/skola?