• Linda T

Metallsäng?

Jag gillar Ikeas säng Leirvik, men är lite fundersam eftersom det är en metallsäng.

Blir de lätt rangliga? Jag hade en metallsäng en gång, dock en loftsäng, som blev otroligt ranglig och gnällig efter kort tid, kanske berodde det på att den var hög och därmed inte lika stabil?

Vad har ni för erfarenheter av metallsängar?

• Svar på tråden Metallsäng?
  • annika11

vi har en metallsäng som är inköpt på jysk har haft den i 10 år och den är  fortfarande stabil

• MissMango

Jag har en fransk järnsäng från 1800-talet. Den är rejält tung och mycket stadig och sitter inte med skruvar. Moderna metallsängar är lätta och sitter med skruv. Du kan nog räkna med att de alla börjar att gnisslan och rangla

• La Lola

Vi har en svart metallsäng från Ikea o det är nog den bästa sängstomme jag har haft!
    Stadig som tusan trots att det sover 2 överviktiga människor (+ en Hedda) i den.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Kattflickan

Vi har en metallsäng från Mio. Den är hur stadig som helst fast jag haft den i många år nu. Sen har vi även en vit dagbädd från IKEA som också står stadigt.

• Linda T

Tack för alla svar! Vi får se in jag lyckas övertala sambon att vi behöver en ny sängram ;)

Svar på tråden Metallsäng?