Ts
du kan bli gravid allt fr 3 dagar innan ÄL eller tom 3 dagar efter, MEN kvaliteen bli sämre om man har sex flera gng på rad. Detta vet jag av faktum, andra gng så snart inpå så blir dom färre å inte alls lika livsdugliga. Men det e ju inte omöjligt för det, sen kan det vara så att försatsen åxå gjort dig gravid första gng.
jag å min man har kämpat i 2,5 år med att få en liten, jag tom ringde han på jobbet när jag hade ÄL å han skyndade hem....ändå tog det sån tid..vi kontaktade till slut Sahlgrenska fertilitetsklinik å skulle be om hjälp, dom sa till å börja med så e det säkrast att bli gravid om man har sex varannan var 3dje dag, å detta ville jag inte tro på såklart, hur skulle det kunna bli en bebis med så lite sex. så vi körde på i samma takt (7 gng om dan) haha
men inget hände å då vi inte var skrivna på samma adress ås fick vi inte ngn hjälp heller-i sverige.
så vi började kolla andra möjligheter i Danmakr, köpenhamn...å där skulle vi få hjälp.
Så fort jag fick veta att vi skulle få hjälpå..så hände ngt ...jag slutade fixera mig så å slappnade av, blev gravid direkt å vi behövde aldrig ngn hjälp.
Så nej sats nr 2 är inte så bra...bättre att ta det varannan dag även om det känns trist å man e ivrigt att få till en liten, men att vi inte lyssnade utan ville så gärna så tog det oss 2,5 år. Nu änteligen kommer vår älskade prins i aug :)
Lycka till