• mrs holiday

hotell om man har barn, 13 år?

Någon som vet hur det funkar med hotell om man har barn som är 13 år? De flesta hotell, som exempelvis Scandic, har en åldersgräns på 12 år. Innebär detta att vi förväntas boka två hotellrum hädanefter, istället för ett familjerum? Vågar man bluffa i så fall (någon som gjort det?)? Det blir ju helt galet dyrt annars!!... (Tycker det vore rimligare att man fick betala till en extra slant om man vill ha ett familjerum och har äldre barn i familjen...)

• Svar på tråden hotell om man har barn, 13 år?
  • MissLillan

På scandic bokar man väl inte per person... Där bokar man väl rum? Hur ni sen löser sängplatserna är ju upp till er.

• mrs holiday

Man ska fylla i hur många vuxna och hur många barn, 0-12 år, som ska bo i rummet när man gör bokning via nätet. Lite konstigt att de helt har ignorerat alla människor som är 13-17 år, eller hur?!...För de är ju inte vuxna bara för att de är över 12 år!!...

• mrs holiday

Luskade runt lite nogrannare på Scandics sida och hittade denna upplysning under frågor och svar...Trist!

"Kostar det extra för mina barn?

Barn upp till 13 år (0-12) bor utan extra kostnad i vuxens rum*. Barn som har fyllt 13 år räknas som vuxna och betalar fullt pris."

• hotten

de betalar vuxen pris, men det betyder ju vuxenpris för extra säng, då barn annars (dvs upp till 13 år) bor gratis på scandic.
    i praktiken ca 200-300,- extra inte ett extra rum.
    men det måste ju finnas lediga så stora rum som extra säng ryms i såklart. 

• MissLillan
    hotten skrev 2010-06-17 19:29:26 följande:
    de betalar vuxen pris, men det betyder ju vuxenpris för extra säng, då barn annars (dvs upp till 13 år) bor gratis på scandic.
    i praktiken ca 200-300,- extra inte ett extra rum.
    men det måste ju finnas lediga så stora rum som extra säng ryms i såklart. 
    Exakt
  • mrs holiday

Hoppas att det är så! Får ringa och fråga hur det funkar...

• Mamma 35
    mrs holiday skrev 2010-06-17 19:20:26 följande:
    Man ska fylla i hur många vuxna och hur många barn, 0-12 år, som ska bo i rummet när man gör bokning via nätet. Lite konstigt att de helt har ignorerat alla människor som är 13-17 år, eller hur?!...För de är ju inte vuxna bara för att de är över 12 år!!...
    Nej, det är dom inte, men om det ingår frukostbuffet, lunch
    middag, så räknar man med att dom äter mer än mindre
    barn i andra åldrar. Man får väl acceptera reglerna, eller
    stanna hemma.. fy för bluffning!
  • mrs holiday

Nu har vi bokat ett paket med "destination stockholm", då gick det bra att fylla i barnens ålder upp till 18 år (tror jag det var), så allt har gått rätt till! Hade vi valt Scandic hade vi varit tvungna att ringa och och boka per telefon, det gick inte att boka på ett vettigt sätt via deras hemsida. Krångel! Det blev iaf ett prisvärt paket vi bokade nu, eftersom vi tänkte göra en massa aktiviteter, och med stockholmskortet som ingår här får vi gratis inträde + transport med sl och sparar därmed massor av hundralappar!

Mamma 35: Nä, det känns inte så kul att bluffa, det ville vi ju undvika, därav min fråga här!!... Även om min 13-åring äter som en mygga när det gäller frukost (som är det som ingår i hotellpriset), antagligen äter många fem-sexåringar mycket mer...

• hotten
    mrs holiday skrev 2010-06-20 20:51:51 följande:
    Nu har vi bokat ett paket med "destination stockholm", då gick det bra att fylla i barnens ålder upp till 18 år (tror jag det var), så allt har gått rätt till! Hade vi valt Scandic hade vi varit tvungna att ringa och och boka per telefon, det gick inte att boka på ett vettigt sätt via deras hemsida. Krångel! Det blev iaf ett prisvärt paket vi bokade nu, eftersom vi tänkte göra en massa aktiviteter, och med stockholmskortet som ingår här får vi gratis inträde + transport med sl och sparar därmed massor av hundralappar!

Mamma 35: Nä, det känns inte så kul att bluffa, det ville vi ju undvika, därav min fråga här!!... Även om min 13-åring äter som en mygga när det gäller frukost (som är det som ingår i hotellpriset), antagligen äter många fem-sexåringar mycket mer...
    vi har bokat scandic i sthlm och det vart billigare att boka 3 dagar hotell å köpa 3 dagars sthlm kort separat än boka destination sthlm ala carte (samma hotell å kortet). dessutom ingår det mindre saker i ala carte kortet än vanliga sthlm kortet.
Svar på tråden hotell om man har barn, 13 år?