Båt i sommar med 14 månaders, hur löser man sovplatsen och matstol?? Erfarenheter m barn i båt mottages tacksamt!
Vi ska åka ut med båten på semestern.
Vi har en 14 månaders barn med oss. Han va även med förra sommaren, men då va han så liten och åt flaska och sov i insattsen till barnvagnen.
Nu äter han riktig mat och behöver då sitta bra, blir jobbigt att ha honom i knäet och mata honom. Men det får väl gå i värsta fall.
Sovplatsen funderar jag på hur man ska göra, han rör sig mkt när han sover, och han kan klättra i och ur våran säng här hemma.
Det är en stor båt, så den har en stor ruff där vi kommer sova (jag o min sambo och sonen) Där man fäller ner bordet och sover på madrasser uppe på. Men saken är den att om sonen ska sova där så kan ju han klättra ur osv, eller rent av ramla ur i sömnen. Vi kommer sitta upp i båten, alltså man går upp en liten trappa och så har vi bord och bänkar där, så vi kommer givetvis inte lämna honom ensam i båten.
Men kan det finnas någon form av mindre resesäng eller något? en stor resesäng får absolut inte plats...
Någon bra ihopfällbar barnstol att sitta i när han äter? Vi har ju inga riktiga stolar, annar skunde manskaffa sådanat där tyg och sätta honom i, som är som en stol,, men det går ju tyvärr inte, utan det är raka bänkar.
Tips om barn i båt osv mottages tacksamt!