• Angelspike

Illamående som gått över till konstant hunger...

Är i v 8 nu och mitt hemska illamående har gått över just nu(vilket gör mig lite orolig..). Mådde illa dygnet runt i 2 veckor. Nu känner jag mig bara redigt bakis och konstant hungrig!
    40 minuter efter lunch idag så kurrade min mage igen(då hade jag ätit jag en redig lunch)! What!?
    Är det så här?
    Middag brukar jag dock inte klarar av att äta så mycket av då det oftast tar stopp efter 3 tuggor även fast jag är hungrig som en varg innan men lunch brukar jag kunna klämma i mig....
    Nån som känner igen sig??

• Svar på tråden Illamående som gått över till konstant hunger...
  • Tuvan07

japp jag va dynghungrig hela tiden i början av graviditeten. Men det gick över typ i v17.
    Men så har man lagt på sig 14 kg nu i v 32. hahaha svinkul. men det får man väl jobba bort sen.

• Angelspike

Oj...hjälp....hur kommer detta sluta...hahaha...japp hårdträning för mig sen... ;) Nu bara äter o äter jag.....

• ella79a
    Angelspike skrev 2010-06-17 20:55:37 följande:

Är i v 8 nu och mitt hemska illamående har gått över just nu(vilket gör mig lite orolig..). Mådde illa dygnet runt i 2 veckor. Nu känner jag mig bara redigt bakis och konstant hungrig!
    40 minuter efter lunch idag så kurrade min mage igen(då hade jag ätit jag en redig lunch)! What!?
    Är det så här?
    Middag brukar jag dock inte klarar av att äta så mycket av då det oftast tar stopp efter 3 tuggor även fast jag är hungrig som en varg innan men lunch brukar jag kunna klämma i mig....
    Nån som känner igen sig??

Jag hade dygnet-runt-illamående vecka 5-15. Men samtidigt ett gräsligt sug i magen, som jag tolkade som hunger så jag tvingade i mig mat fast jag mådde så illa att jag var grön. Vecka 11 fick jag hemska magsmärtor, det sved och brände i övre delen av magen efter maten, så mycket att jag inte kunde äta till slut (kunde bara äta ris), men kvar fanns suget i magen och illamåendet. Slutade med läkarbesök och fick konstaterat att jag hade rejäl magkatarr, inte helt ovanligt vid graviditet. Tydligen kan magkatarr skapa ett konstigt sug i magen som förväxlas med hunger. Fick omeprazol för detta och efter 2 veckor var jag bra och var normalhungrig igen. Nu i vecka 21 funkar magen, men illamåendet har kommit tillbaka lite, men är inte lika kraftigt som i början SOM TUR ÄR...
  • Mammasklumpar

Hej, jag har aldrig haft illamående ( peppar, peppar) men har denna graviditetet ett extremt sug efter mat och hunger. Känner att hur mkt jag än äter så blir jag inte mätt. Magen blir full, men hjärnan hänger liksom inte med. JObbigt! Kände absolut inte så här förra gången, då gick jag snarare ner den första perioden i grav.

Svar på tråden Illamående som gått över till konstant hunger...