• Hallle

Tips på lek / aktivitet på femårskalas?

Olle ska ha barnkalas på lörda´g, han fyller fem. jag känner mig lite orolig att det inte ska bli lyckat. Vi har tänkt bjuda på korv med bröd, sedan tårta och fiskdamm. Har någon något tips på vad man kan hitta på med dem för att de ska tycka kalaset blir roligt?

• Svar på tråden Tips på lek / aktivitet på femårskalas?
  • Shaun the sheep

Provar att puffa upp utifall att någon är vaken!

Min son fyller 5 på tisdag och ska ha utomhuskalas idag. Det kommer 7 barn och det blir grillad korv med bröd, glass och lite kakor. Jag har köpt fyra koner och tänkte att de skulle få spela lite fotboll, och det finns en stor studsmatta som man kan hoppa på. Men jag skulle ändå vilja ha förslag på lite organiserad lek om det behövs.
    Jag hade velat köra dansstopp, men jag har inget batteri till min dator, så jag vet inte hur det ska kunna gå. Jag har visserligen spotify i mobilen men det blir ju inte så högt utomhus...

Barnen är 5 och 6 år gamla Ös på med roliga lekar, som inte är alltför avancerade för spralliga barn =)     

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • whitestar

Ser att jag är lite försent ute men kanske någon annan som vill ha tips. Hade barnkalas i lördags för min 5-åring och kan säga att dom planerade lekarna uteblev. Den enda som ville leka var en tjej som var 1 år äldre än dom andra(storasyster) så det slutade med att vi spelade ett utespel jag och hon. Dom andra sprang ut o in och lekte i lekstugan resp. gick igenom sonens leksaker. En sak till,hade planerat fiskdammen sist men fick ändra eftersom det enda barnen tjatade om var att fiska!Hade knappt tid äta.

Hoppas det blir bättre nästa år när alla är lite äldre,var ju som sugen på att få hålla i lekar:)

• whitestar

Hade annars planerat musikleken(gå runt tills musiken tystnar,då skynda sig finna en stol sitta på.stolarna tas bort efterhand tills en bara är kvar). Blindbock.krypa på golvet och få en filt slängd över sig sen skulle dom andra gissa vem som var under filten.

• whitestar

Max 2 timmar långt,på vårat kalas var allt avklarat på 1timme,sen var det fri lek resten!Om man har råd/plats kan man ju hyra en hoppborg.
    fiskdamm verkar vara viktigt,det var det alla barnen såg fram emot på mitt kalas:)Hade förutom godis tänkt stoppa i såpbubblor för att det skulle få alla barnen att frivilligt gå ut och fortsätta leka,men det glömdes bort. men dom gick ut ändå,våran gungställning var väldigt populär.

Svar på tråden Tips på lek / aktivitet på femårskalas?