• Anonym

Lergigan??

Jag har precis fått lergigan mot min ångest.
    men undrar om det är någon annan här som också äter den medicinen ibland. Biverkningar? Hur är det med vikten. Går man lätt upp i vikt av den eller ner. Eller behöver man inte oroa sig för den delen?
  • Svar på tråden Lergigan??
  • Anonym

hej. enda biverkningen jag märkte första gångerna var trötthet. det med vikten tror jag inte spelar någon roll med lergigan.

• Anonym (14)

Lergigan gör mig trött bara. Men tycker att den har bra effekt på ångest. Lergigan är en antihistamin och borde inte har effekt på viken.

• Anonym (NattPiggelin)

Jag har ätit lergigan, dock mot sömnproblem men jag slutade ganska snart med dom. Blev fruktansvärt trött dagen efter jag tagit dom, jag skulle ta en dos kl 22 och då var jag helt seg i kolan tills kl. 12-13 dagen efter så det är ett minus men några andra biverkningar har jag inte upplevt.

• FrancesBean

Jag blev vääääldigt seg dagen efter. Absolut inget jag skulle äta regelbundet utan endast vid behov.. men iof så kan man vänja sig.

fass.se

• Anonym (14)
    Anonym (NattPiggelin) skrev 2010-06-18 23:56:18 följande:
    Jag har ätit lergigan, dock mot sömnproblem men jag slutade ganska snart med dom. Blev fruktansvärt trött dagen efter jag tagit dom, jag skulle ta en dos kl 22 och då var jag helt seg i kolan tills kl. 12-13 dagen efter så det är ett minus men några andra biverkningar har jag inte upplevt.
    Just det, nu när du nämner det kommer jag också ihåg att man blir lite "bakis" av dem dagen efter.
  • Haaarmony

Jag får krypningar i kroppen och känns som jag ska kissa på mig bara jag tar en halv 25mg, väldigt konstigt för jag har ätit mycket starkare mediciner än så och inte känt nåt förutom trötthet dagen efter..Kan det vara så att man är allergisk då?? Tycker det är konstigt och jätteobehagligt :(

• Carpe diem1981
    Anonym skrev 2010-06-17 23:50:56 följande:
    Jag har precis fått lergigan mot min ångest.
    men undrar om det är någon annan här som också äter den medicinen ibland. Biverkningar? Hur är det med vikten. Går man lätt upp i vikt av den eller ner. Eller behöver man inte oroa sig för den delen?
    Ätit lergigan i många år. Fungerar bra mot ångestproblem. Inga biverkningar på vikten men däremot så blir man rätt seg i skallen av dom dagen efter om man tagit dom på kvällen.
  • mammamaria1981

Jag har provat lergigan flera ggr men märkte ingen effekt alls av dom så jag bytte till attarax (eller atarax) men dom fick jag "hang over" av.

• inisen

Munntorrhet och torra ögon kan vara ett problem. Även att man blir lite trött / hängig. Förövrigt inga inverkningar på vikten, vad jag har märkt iaf.

Svar på tråden Lergigan??