• Skogsflickan

Jag är förvirrad. Semper lemolac mot förstoppning eller tvärtom???

Som rubriken säger så är jag förvirrad. Jag har hört att semper lemolac är för barn med diarre och att det är stoppande. Av andra har jag hört att den ska hålla magen igång så dom inte får förstoppning..Vet ngn vilket av dessa stämmer??

Jag bytte nämligen idag från Nan 1 ha till babysemp 1 lemolac och vill INTE att lillfisen ska bli förstoppad

• Svar på tråden Jag är förvirrad. Semper lemolac mot förstoppning eller tvärtom???
  • ByMySelf

Lemolac kör jag med men det är för att hjälpa matsmältningen om dom har lite problem med att ta pulver.. Jag har kört på färdiga tetra och försökte gå över till pulver men då fick han ont i magen, inget problem med bajset men kramper i magen, gick tillbaka till tetra och då slutade kramperna, nu har jag börjat med pulver igen (lemolac) och det verkar gå hur bra som hällst.. Finns en baby semp på apoteket som innehåller ngt som ska underlätta för förstoppade magar, min kompis började med det då hennes som va jätte hård i magen och nu är det mycket bättre.

• Skogsflickan

Funkade utmärkt att byta och jag bytte bara rakt av från nan 1 ha till semper lemolac. Enligt bvc var det helt ok så länge han tyckte om smaken så behövde jag inte blanda. Lade i en tsk messmör idag och då kom magen igång, han verkar tycka om smaken av semper o slukar i sig allt och inga magknip eller liknande..

det jag märkt är att semper är lite mer mättande än nan ha..

• UnderYtan

Vi ger Lemolac för att det ska hålla magen i trim då Nova är ett kolikbarn light :) Hon får inte diarrè av lemolac, däremot håller det igång så att hon bajsar varje dag.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
Svar på tråden Jag är förvirrad. Semper lemolac mot förstoppning eller tvärtom???