• stinos

Ägglossningstest streck

Hej!

Har suttit och kollat runt lite men inte hittat någon tråd om detta riktigt.
    Har precis ätit klart en provera/pregotime kur, under fyra dagar nu har jag mätt med ägglossningssticka morgon och kväll.

Men när jag testar så blir det ett jättestarkt mörkt streck och ett jättejätteljust så man knappt ser det, tyder det på att en ägglossning ska ske eller kan det lika gärna "gå tillbaka"?

• Svar på tråden Ägglossningstest streck
  • Ohana 84
    stinos skrev 2010-06-18 05:07:09 följande:

Hej!

Har suttit och kollat runt lite men inte hittat någon tråd om detta riktigt.
    Har precis ätit klart en provera/pregotime kur, under fyra dagar nu har jag mätt med ägglossningssticka morgon och kväll.

Men när jag testar så blir det ett jättestarkt mörkt streck och ett jättejätteljust så man knappt ser det, tyder det på att en ägglossning ska ske eller kan det lika gärna "gå tillbaka"?

Är det första gången du använder äl-test? Tänkte hur det varit tidigare.

Jag har nämnligen ALLTID ett ljust streck när jag än testar.. sen när äl kommer blir det ljusa strecket jätte mkt mörkare än kontrollstrecket.. så fortsätt testa =)
  • stinos

Men suck :( då kanske det inte ens är en liten stegring då?
    Första gången jag provar med stickor.
    Har ganska precis ätit klart en provera + pregotime kur. känns segt.

Har du någon koll på hur länge manska fortsätta testa innan man kan ta för givet att det inte gått vägen?

• Thuleslapper

När jar tog Apotekets egna ägglossningstest fick jag ett svagt streck + kontrollstrecket, men aldrig det mörka som ska vara starkare än kontrollstrecket.
    Är det dem som du har?

Jag tog dem från dag 11 ända tills mensen kom..... 
    Och inte ett utslag att jag hade ÄL.
    Men enligt läkaren och blodprovsresultaten hade jag ÄL...
    Kommer nog aldrig mer att använda tester  

• stinos

Ja precis, jag får kontrollstrecket + det jättesvaga.
    Har provat både testlagret och mini-pris-tester.se

Jag tycker det här är skitsvårt, ska ha telefontid med min gynläkare på onsdag, men då känns det ju som att allt är över, vi har dock sexx varje dag nu utifall att ;)

Har du också PCO?

• Ohana 84
    stinos skrev 2010-06-18 19:25:49 följande:
    Men suck :( då kanske det inte ens är en liten stegring då?
    Första gången jag provar med stickor.
    Har ganska precis ätit klart en provera + pregotime kur. känns segt.

Har du någon koll på hur länge manska fortsätta testa innan man kan ta för givet att det inte gått vägen?
    Jag har ju aldrig tagit pergotime så vet ju inte hur lång tid det ska ta innan man får stegring.. Men det tar ju några dagar säkert.. så fortsätt testa o ha sex varannan till var tredje dagg för säkerhetsskull =)

Och äl test är ju inte alltid 100%iga.. det kan ju hända att man inte får nån stegring på testen men att man ändå har fått äl.. eller att man haft så kort stegring att man inte märkt det.. om du tex testar samma tid varje dag kan ju hända stegringen var däremellan.. så man kan ju testa två gånger om dagen om man är orolig!

Eller köp dom digitala testerna med glad gubbe om du tycker det är jättesavårt att tyda dom andra

Lycka till =)
  • Thuleslapper
    Ohana 84 skrev 2010-06-20 13:52:07 följande:
    Jag har ju aldrig tagit pergotime så vet ju inte hur lång tid det ska ta innan man får stegring.. Men det tar ju några dagar säkert.. så fortsätt testa o ha sex varannan till var tredje dagg för säkerhetsskull =)

Och äl test är ju inte alltid 100%iga.. det kan ju hända att man inte får nån stegring på testen men att man ändå har fått äl.. eller att man haft så kort stegring att man inte märkt det.. om du tex testar samma tid varje dag kan ju hända stegringen var däremellan.. så man kan ju testa två gånger om dagen om man är orolig!

Eller köp dom digitala testerna med glad gubbe om du tycker det är jättesavårt att tyda dom andra

Lycka till =)
    Antar att testet med glad gubbe är Clearblues???
    Jag har använt dem i flera månader, börjat på dag 11 och tagit dem varje morgon ända tills mensen kom och aldrig fått en glad gubbe förutom 1 gång på dag 15.
    Och utav 7 test har 2-3 visat felaktigt.... det blev dyrt det...
  • Ohana 84
    Thuleslapper skrev 2010-06-20 22:18:17 följande:
    Antar att testet med glad gubbe är Clearblues???
    Jag har använt dem i flera månader, börjat på dag 11 och tagit dem varje morgon ända tills mensen kom och aldrig fått en glad gubbe förutom 1 gång på dag 15.
    Och utav 7 test har 2-3 visat felaktigt.... det blev dyrt det...
    Ja d va dom jag menade..
    Skojjar du? Va sjukt!! Jag har bara använt dom en månad sen använder jag alltid sånna där billiga stickor.. billigare och relativt lätta att tolka.. Eftersom jag har PCO och sällan äl hade d blivit på tok för dyrt för mej med..

Började använda Agnus Castus förra månaden och har haft äl två månader i rad nu, innan des hade jag 2 äl på 6 månader!! Så det är ett tips om nui har en äl som strular =)
  • Ladycocos

Jag äter Pergo och får alltid det svaga strecken som du talar om. Men när det är dags för ÄL så blir det ett STARKT streck! Det är rätt vanligt att de med PCO alltid får det svaga utslaget.
    Jag testar 2 ggr per dag från ca dag 13, jag gör även VUL för att kontrollera blåsorna. Jag köper storpack med stickor från www.planera-graviditet.se för att inte ruinera mig

Svar på tråden Ägglossningstest streck